Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitse consument vraagt om meer Salanova

Van 16 tot en met 25 januari presenteerde groenteveredelaar Rijk Zwaan haar gemaksproduct Salanova op de Grüne Woche in Berlijn. De bekendheid en de populariteit van het product blijven in Duitsland onverminderd doorgroeien. Zodanig dat de vraag op het moment niet kan worden bijgebeend door het aanbod. Consumenten deden op de beurs dan ook een indirecte oproep aan Duitse retailbedrijven om meer Salanova in de schappen op te nemen.


Tijdens de Grüne Woche riep gemaksproduct Salanova® opnieuw enthousiaste reacties op bij de Duitse consument.

De aanwezigheid van Rijk Zwaan op de Grüne Woche betekende een vervolg op de succesvolle deelname aan de editie van vorig jaar. Ook toen presenteerde het veredelingsbedrijf er al het unieke slatype, dat in één keer snijden uit elkaar valt in kleine blaadjes die direct kunnen worden bereid. Rijk Zwaan zoekt bewust steeds meer direct contact met de consument. Het bedrijf is er van overtuigd dat de beste promotie van Salanova is om mensen zelf het gebruiksgemak te laten ervaren. Op de stand werd dan ook ter plekke het ‘one cut ready’-principe uitgelegd. Bovendien kregen bezoekers een gratis ‘corer’ mee naar huis, waarmee Salanova nog makkelijker kan worden klaargemaakt.

Vragen over beschikbaarheid

“Tijdens de Grüne Woche hebben we weer ervaren hoe hard de populariteit van Salanova toeneemt. Tussen de 30 en 40 procent van de Duitse consumenten kent het product inmiddels en zonder uitzondering zijn ze er positief over”, vertelt Rijk Zwaan ketenmanager Jörg Werner. “Daar tegenover staat echter dat we veel vragen hebben gekregen over de beperkte beschikbaarheid van het product. Consumenten zien Salanova slechts af en toe in de schappen liggen maar kunnen er niet van op aan dat ze het elke dag kunnen kopen. Juist het vertrouwen dat ze dagelijks hetzelfde betrouwbare kwaliteitsproduct kunnen kopen is echter belangrijk om een voorkeurspositie te realiseren. Wanneer vraag en aanbod beter op elkaar worden afgestemd verwacht ik dat er in de afzet van Salanova nog heel veel groei zit.”

Opvoeden met Salanova

Tijdens de Grüne Woche was Salanova ook vertegenwoordigd via een initiatief van Edeka. Deze retailer zet zich in voor een gezondere levensstijl van Duitse kinderen door middel van het project ‘Aus liebe zum Nachwuchs’. Kinderen van 200 kleuterscholen uit Duitse achterstandswijken wordt hierin spelenderwijs geleerd waar groenten vandaan komen. Het doel van het project is om kinderen op een leuke manier al in een vroeg stadium bekend te maken met de gezonde eigenschappen van verse groenten. Op de Grüne Woche was Edeka een van de officiële partners van de Erlebnis Bauernhof, waar op een beeldende manier de verschillende ontwikkelingsstadia van een groenteplant werden uitgebeeld. Rijk Zwaan voelt zich betrokken bij dit initiatief en levert gratis Salanova-zaden aan het project.

Fruit Logistica

Rijk Zwaan is dit jaar ook weer met een eigen stand aanwezig op de Fruit Logistica. In stand D15 in hal 1.2. zal er onder meer ruim aandacht worden gegeven aan Salanova.
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer