
Paul Dijkman en Herman Holdinga
"De keurslagers en bakkers pakken dat wel gezamenlijk op, maar bij de agf-detaillist is het nog te vaak ieder voor zich. Daar moeten we vanaf! Daarom moeten de VAST-groep en onder andere SNG en andere binnenlandse groothandelaren samen naar een landelijke organisatie toe, zodat we niet allemaal opnieuw het wiel uitvinden", zegt Paul Dijkman. "McDonalds en Coca Cola hebben het echt niet nodig om te adverteren, maar doen dat wel. De agf-detaillisten moeten ook samen hun gezicht laten zien!"

"De goede agf-detaillisten onderscheiden zich door kwalitatief hoge en verse maaltijden en dragen dat ook uit. Desnoods zet je wat boerenkool in de magnetron, achter de winkel. Maar de consument moet een beleving ervaren in de winkel. Die gaat niet voor niks naar de groenteman", zegt Herman. "En dan hoef je echt niet goedkoop te zijn. De klant gaat naar de groenteman vanwege zijn kwaliteit en wil netjes geholpen worden. Durf dan maar duur te zijn!"

"De detaillisten denken nog vaak dat hij het in de inkoop kan verdienen, maar hij moet achter de toonbank staan en actief meedoen in de verkoop", zegt Paul. "Mensen willen af en toe wat anders in de winkel zien. Zet daarom maar een koksmuts op en laat de mensen maar stukjes meloen en ananas proeven. Je moet laten zien dat je er bent!"
Voor meer informatie:
Herman Holdinga / Paul Dijkman
Van de Hoef & Rijn
Vanadiumweg 24
3812 PZ Amersfoort
Tel: 033-4611520
Fax: 033-4651436
www.hoefrijn.nl