Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Herman Holdinga en Paul Dijkman van Van de Hoef & Rijn:

"Veel meer samenwerking in agf-detailhandel nodig"

Tholen – Het ontbreekt de detailhandel aan samenwerkingsverbanden om de promotie van de agf-detailzaken aan te pakken. Daarover zijn Herman Holdinga en Paul Dijkman van AGF-groothandel Van de Hoef & Rijn het wel eens. Met de VAST-groep (Verenigde AGF Service Toeleveranciers) doen ze er alles aan om hun knowhow naar de detaillisten over te brengen, maar volgens de groothandelaren moet er veel meer samengewerkt worden.


Paul Dijkman en Herman Holdinga

"De keurslagers en bakkers pakken dat wel gezamenlijk op, maar bij de agf-detaillist is het nog te vaak ieder voor zich. Daar moeten we vanaf! Daarom moeten de VAST-groep en onder andere SNG en andere binnenlandse groothandelaren samen naar een landelijke organisatie toe, zodat we niet allemaal opnieuw het wiel uitvinden", zegt Paul Dijkman. "McDonalds en Coca Cola hebben het echt niet nodig om te adverteren, maar doen dat wel. De agf-detaillisten moeten ook samen hun gezicht laten zien!"



"De goede agf-detaillisten onderscheiden zich door kwalitatief hoge en verse maaltijden en dragen dat ook uit. Desnoods zet je wat boerenkool in de magnetron, achter de winkel. Maar de consument moet een beleving ervaren in de winkel. Die gaat niet voor niks naar de groenteman", zegt Herman. "En dan hoef je echt niet goedkoop te zijn. De klant gaat naar de groenteman vanwege zijn kwaliteit en wil netjes geholpen worden. Durf dan maar duur te zijn!"



"De detaillisten denken nog vaak dat hij het in de inkoop kan verdienen, maar hij moet achter de toonbank staan en actief meedoen in de verkoop", zegt Paul. "Mensen willen af en toe wat anders in de winkel zien. Zet daarom maar een koksmuts op en laat de mensen maar stukjes meloen en ananas proeven. Je moet laten zien dat je er bent!"

Voor meer informatie:
Herman Holdinga / Paul Dijkman
Van de Hoef & Rijn
Vanadiumweg 24
3812 PZ Amersfoort
Tel: 033-4611520
Fax: 033-4651436
www.hoefrijn.nl

Gerelateerde artikelen → Zie meer