Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Oranje paprikatelers vervolgen promotiecampagne in 2009

Onder het motto 'Oranje, Lekker Gezond' werden in 2008 de promotie activiteiten voor de oranje paprika’s in uitgevoerd. De campagne was zeer succesvol bij de deelnemende supermarktketens Deen supermarkten en Coop Codis in Nederland en bij Globus in Duitsland. Naast een forse stijging in de verkoop van oranje paprika’s kon ook een stijging in de verkoop bij de andere paprikakleuren worden waargenomen. Verder zagen we dat de hype rond het oranje elftal ertoe leidde dat de paprika’s op bijna alle groentenverkooppunten te vinden waren. Oranje paprika’s werden meer zichtbaar in het schap.



De resultaten waren voor gezamenlijke telers aanleiding om de ingeslagen koers voor te zetten. Wederom besloten de telers, om naast hun standaard bijdrage aan de activiteiten van P8 via o.a. Colourfultaste, een fors bedrag extra te investeren om meer consumenten bekend te maken met de bijzondere eigenschappen van hun oranje paprika. In samenwerking met Seminis is er door EPI voor 2009 een nieuw plan uitgewerkt om de bekendheid van oranje paprika’s bij de consument verder te ontwikkelen. Doelstelling het aantal verkooppunten van de oranje paprika verder uit te breiden en het verkoopaandeel van oranje paprika’s te vergroten.



Hierbij is de bedoeling dat de oranje-paprikapromotie 2009 als een bijzondere aanvulling wordt ingezet op de promotiecampagne van Colourfultaste. Verder is het voorzien om een samenwerkingsproject op te starten om versheid van de paprika’s in het schap verder te verbeteren.
 
De oranje-paprikacampagne krijgt dit jaar meerdere accenten en het zwaartepunt van de activiteiten zal nog meer liggen op demonstraties bij het winkelend publiek in combinatie met interactieve wedstrijdacties en met een koppeling aan verkoopstimulerende acties. Om dit voor te bereiden zullen in de komende maanden intensief gesprekken worden gevoerd om de samenwerking met P8/Colourfultaste, handelspartners, en supermarkt- en detailhandelsorganisaties gestalte te gaan geven.

Voor meer informatie:
Promotieburo Oranje, Lekker Gezond
Exquisite Products & Innovations
Postbus 184
2670 AA Naaldwijk
Mob: 06-51218880
E-mail

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer