Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Thema nieuwe imagocampagne ‘Er broeit iets in de tuinbouw’

'Er broeit iets in de tuinbouw' is het thema van de nieuwe imagocampagne in de tuinbouw. Hieronder moeten alle imagoactiviteiten worden geschaard. Verder wordt aan dit thema een arbeidsmarktcampagne ontwikkeld. De arbeidsmarktcampagne is het grote speerpunt voor de komende vier jaar. Uit imago-onderzoek is namelijk gebleken dat niet zo zeer het imago van de sector het probleem is, maar meer het imago van de tuinbouw als werkgever. Zo denken niet alleen buitenstaanders erover, ook tuinbouwondernemers zelfs ervaren dit imago belemmerend bij het vinden en behouden van personeel.
 
Daarom wordt de komende vier jaar gewerkt om de tuinbouw bij schoolverlaters op het netvlies te krijgen als potentiƫle werkgever. Een kick-off staat gepland in 2009 waarna de campagne toewerkt naar een hoogtepunt in 2012, het jaar dat de Floriade in Venlo wordt georganiseerd. De campagne zal onder de aandacht worden gebracht zowel in print als via TV, internet en speciale acties. Het voorstel van de imagocampagne wordt komende maand voorgelegd aan de sectorcommissies Bloemisterij en Groenten&Fruit van het Productschap Tuinbouw. Bij groen licht zal de campagne nader worden uitgewerkt.

Bron: Vakblad voor de Bloemisterij
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer