Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Michel Veyan Reed, van Babia:
"Broccoli wordt nog populairder"
"Volgend seizoen zullen we waarschijnlijk ook spruitjes hebben. We telen bleekselderij, Chinese kool en bloemkool. Al deze producten zijn bestemd voor dezelfde exportmarkten. De meeste van onze klanten vragen ook naar deze producten, dus zullen we hen een breder assortiment aanbieden."
Babia exporteert gekoelde verse groenten, vooral broccoli, van Mexico naar de Verenigde Staten, Canada en Japan. Het is een relatief nieuw familiebedrijf, maar met 85 jaar ervaring in de productie en distributie van ijs. Zes jaar geleden is het voor andere exporteurs een nieuwe ijsvormingsdienst voor verse groente begonnen (ijs op producten zetten voor hun koeling). Twee en een half jaar geleden zijn ze begonnen zelf landbouwproducten te telen en exporteren. Hiernaast verstrekt het bedrijf financiering aan kleinere producenten in de staat Guanajuato, Mexico.
Babia directeur Michel Veyan Reed: "In onze faciliteiten produceren wij ijs. We koelen met de modernste technologie voor verpakken en verwerken broccoli en een aantal andere groenten. We zijn twee en een half jaar geleden gestart met export naar de Verenigde Staten en afzet via ons Amerikaans bedrijf."
Broccoli het belangrijkste product van het bedrijf. Het wordt jaarrond in Guanajuato geteeld met ook wat gewassen in Puebla. Veyan Reed: "Ik denk dat de broccolimarkt groeit. Consumenten vragen er steeds vaker om vanwege de gezondheidsvoordelen. Het is een zeer populair product aan het worden."
De producent erkent de grote concurrentie in de Verenigde Staten en Mexico, maar zegt dat ze dicht bij de meeste kleine producenten staan en helpen met procesverbetering en een betere toegevoegde waarde. Verder is hun positie in de Verenigde Staten zeer gunstig voor Mexicaanse producenten. In het algemeen "proberen we altijd om met onze producenten in de regio Guanajuato samen te werken, zodat we allemaal voordeel halen."
Ze zijn van plan om te diversifiëren. "Volgend seizoen zullen we waarschijnlijk ook spruitjes hebben. We telen bleekselderij, Chinese kool en bloemkool." Al deze producten zijn bestemd voor dezelfde exportmarkten. "De meeste van onze klanten vragen ook naar deze producten, dus zullen we hen een breder assortiment aanbieden. Wij zullen een meer complete service hebben," zegt hij. Er zullen waarschijnlijk ook nieuwe producenten gevonden moeten worden om deze producten te telen, al kunnen sommige van de huidige het ook aan.
Het bedrijf levert hele broccoli, maar verkoopt ze ook voorgesneden aan sommige van zijn Canadese klanten en zal binnenkort hetzelfde aanbieden in Mexico en de Verenigde Staten. "We zullen beginnen met zakken van onze huidige producten. Onder andere broccoli, bloemkool en een combinatie."
De producent verwacht dat de markt de komende vijf jaar blijft groeien. "Ik denk dat de consumptie van verse groenten een groeiende trend is," besluit hij.
Meer informatie: Michel Veyan Reed, Director Babia, Mexico Tel. USA: (210) 630 7532(210) 630 7532 Tel. Mexico: +52 1 (871) 211 6851(871) 211 6851 E: [email protected] www.babia.com.mx