De vraag naar versproducten die Lakeside ziet, bestaat niet alleen in Canada. Het bedrijf dat kassen heeft in Californië, Mexico en Canada, onderzoekt uitbreidingsmogelijkheden naar de Aziatische markt. "Malik heeft een bezoek gebracht aan Shanghai en Hong Kong om hun producten daar te introduceren. Er is een enorme vraag naar gezonde producten in dit gebied."
Er zijn echter obstakels voor het bedrijf. Hoewel Leal zijn bevindingen herhaalt dat tijdens hun laatste handelsmissie men overal geïnteresseerd was in de voedingsproducten, geteeld in Ontario, zijn er restricties op de import waardoor deze markt moeilijk bereikbaar is. Maar Lakeside hoopt hier verandering in te brengen. "Door nauw samen te werken met onze overheid, hopen we de sancties op te heffen waardoor we momenteel geen andere groenten dan komkommers mogen invoeren vanuit Canada," zegt Malik.
Naast de uitbreiding onderzoekt het bedrijf momenteel verpakkingen. Lakeside probeert een verpakking te creëren, die beter geschikt is voor transport over langere afstanden. "Wij werken continu aan een nieuwe en innovatieve verpakking waardoor het product langer houdbaar is en de klant langer kan genieten van versproducten, zegt Malik. Onderzoek richt zich nu op verpakkingen met kleine gaatjes waardoor de houdbaarheid met 12 dagen kan worden verlengd.
Voor meer informatie: