Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tokita richt zich op de niche

Tokita Sementi Italia, een Italiaanse dochteronderneming van het Japanse Tokita Seeds, gaat zijn aanwezigheid op het gebied van tomaten in de Europese markt uitbreiden. Hoewel het bedrijf zijn focus zal houden op speciale innovatieve zaden, is het doel om niche-producten tot mainstream producten te laten groeien.

"Met dit programma in Sicilië werken we nu aan nieuwe markten voor Italië en export in Europa," zei Gregorio Padula van Tokita Sementi Italia. "In het verleden was ons kweekprogramma gebaseerd op wat er goed verkocht in Japan. Maar het is anders als je werkt op de Europese markt. Om meer omzet te draaien, is het nodig om je bezig te houden met wat markt hier inhoudt." Europese vereisten zijn anders dan die van Japan en bij de ontwikkeling van een mainstream tomaat moet er met meer zaken rekening gehouden worden dan alleen maar de smaakkenmerken.

 
"Als je in grotere segmenten terecht komt, moet je weten wat telers nodig hebben," zegt Gregorio. "Als je grotere hoeveelheden oogst, heb je bepaalde kenmerken nodig, zoals bijvoorbeeld een langere houdbaarheid." In deze fase merkte Gregorio op dat het aantal telers die dezelfde variëteit verbouwen nog steeds beperkt zal zijn om ervoor te zorgen dat een overdaad aan dezelfde tomatensoort niet de markt voor die soort omlaag haalt.
 
"Voor ons draait het niet echt om concurrentie op de markt, omdat niemand anders het materiaal heeft dat wij hebben," zei Gregorio. "Het gaat meer om het vinden van een klant die geïnteresseerd is in het verkopen van een specifiek soort tomaat." De nieuwe variëteiten die ontwikkeld worden zijn het meest geschikt voor teelt in de Middellandse Zee-regio van Europa, hoewel deze zelfde variëteiten ook goede groeiklimaten zouden kunnen vinden in plekken als Californië en Mexico. De rest van Europa is ook interessant. Dit geldt met name voor Polen, dat door Gregorio omschreven wordt als een grote markt, maar dan wel een met vele uitdagingen.

"Het klinkt misschien gek, maar we proberen om deze nichemarkten groter te maken," zei Gregorio. "We hopen de markt te vergroten voor onze gespecialiseerde variëteiten, maar we willen ook altijd iets nieuws brengen als we variëteiten introduceren die geschikt zijn voor het Europese systeem."

Voor meer informatie:
 
Gregorio Padula
Tokita Sementi Italia Srl
Tel.: +39 543 756143
Fax: +39 543 031496
Mobile: +39 333 1455111
E-mail: [email protected]
www.tokitasementi.it

 
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer