Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bejo: Bijzondere aandacht voor Brassica

Tholen - Extra aandacht voor de brassica's bij de Open Dagen van Bejo dit jaar. Op een speciaal symposium zijn niet alleen de gezondheidseigenschappen van de gewassen getoond, maar stond ook smaak en innovatie centraal. Op de open dagen werden de nieuwe rassen en de speciale Bejo-brassica-concepten getoond.



Brassica
De vollegrondsdemodagen in Noord-Holland Noord zijn volop in ontwikkeling. Veredelaars kiezen er niet meer voor de deur open te zetten en geïnteresseerden op het demoveld toe te laten, maar gaan meer de breedte en de diepte in. Bij Bejo Zaden werd er dit jaar niet alleen uitgepakt met uitgebreide open dagen, maar werd ook en symposium over brassica georganiseerd.

Telers, groenteverwerkende bedrijven, onderzoeksinstituten en allerlei andere belangstellenden reisden afgelopen donderdag af naar Warmenhuizen om daar deel te nemen aan het Brassica-symposium. De deelnemers konden netwerken en nieuwe kennis opdoen rond het thema Taste, Health & Innovation van Brassica.



Tijdens het product forum in de ochtend was er vooral aandacht voor de wetenschappelijke kant van brassica's. Sprekers João Carlos da Silva Dias, Nicole van Dam, Kirsten Brandt en Henri Korthout deelden inzichten over voedingswaarden en gezonde eigenschappen van kool, glucosinolaten als natuurlijke pesticide en de voordelen van inhoudsstoffen. Het Market Forum in de middag stond in het teken van trends in de consumentenmarkt. Elena Ozeritskaya nam het publiek mee in de ontwikkelingen in consumentengedrag en had aandacht voor de nieuwste consumenteninzichten.





Bejo zelf is actief in de veredeling van brassica's, maar ontwikkelt daarnaast ook allerlei concepten. De Coolwrap is inmiddels in de hele sector bekend, maar is niet het enige concept: ook koolrabi Kohrispy en de paarse scheutjesbroccoli krijgen verdere aandacht in de keten. Daarover vertelden Jeff Trickett en Daniëlle Bruin van Bejo Zaden.






Publicatiedatum: