Tholen – Maker van gezond beleg Groentegoed slaat na 2 jaar samenwerking met aandeelhouder Duijvestijn Tomaten een nieuwe weg in. Op een nieuwe productielocatie in Lopik met eigen productiekeuken gaan de ‘vaders’ van Groentegoed Albert van der Veen en Jeroen Schuurman verder bouwen aan ‘Het nieuwe beleggen’. Komend najaar komt er een nieuwe spread op de markt.
Groentegoed maakt groentespreads zonder toegevoegde conserveringsmiddelen en suiker en zoveel als mogelijk gemaakt van ‘verspilde’ groente, vanuit het idee dat het een gemakkelijke manier is om meer groenten te eten. Vandaar “Het nieuwe beleggen’, maar naast het gebruik als broodbeleg is het ook geschikt als dip of in wraps. Het eerste product Tomaat Americain sloeg meteen aan bij retail. “We zitten inmiddels bij verschillende retail afnemers in het assortiment maar ook bij een aantal foodservice bedrijven, diverse kinderopvang formules, online food, flitsbezorgdiensten en speciaalzaken. Met name in dat laatste zien we ook nog veel kansen om verder te ontwikkelen, sluit mooi aan bij de producten die ze zelf maken en verkopen”, vertelt Albert.
Vier jaar geleden ontwikkelde Groentegoed de eerste spread: Tomaat Americain. In Duijvestijn Tomaten vonden de ‘vaders’ niet alleen een leverancier maar ook een partner die het nieuwe bedrijf steunde en de laatste twee jaar ook voor de productielocatie zorgde. “Ruim een jaar geleden heeft Duijvestijn aangegeven zich volledig te willen focussen op het telen van tomaten. Ze hebben een nieuwe kas toegevoegd en wilden zich terugtrekken uit Groentegoed. Een begrijpelijke beslissing, maar het zorgde voor een paar uitdagingen voor Jeroen Schuurman en mij. Waaronder het vinden van een passende financier en een eigen plek om te produceren. En dat is beide gelukt!”, vertelt Albert.
Inmiddels zijn de productiemachines verhuisd en zijn in productie genomen. “We zijn heel blij dat we nu alles onder een dak hebben. Het zoeken naar een nieuwe financier en locatie heeft natuurlijk de nodige energie gekost maar nu kunnen we weer vooruitkijken, op zoek gaan naar nieuwe klanten en nieuwe producten in de markt zetten. Komend najaar komen we met een nieuwe spread op de markt”, besluit Albert.
Voor meer informatie:Albert van der Veen
Groentegoed
albert@groentegoed.com
www.groentegoed.com