Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Tomás García-Escribano, CEO van Cincofresh:

"De vraag naar kookklare verse producten blijft toenemen in Spanje"

"Onze manier van leven is de afgelopen jaren enorm veranderd en dat geldt ook voor ons consumptiepatroon. De vraag naar kookklare verse producten blijft toenemen", zegt Tomás García-Escribano, CEO van het Spaanse Cincofresh.

Het jonge groente- en fruitbedrijf is daarom de productcatalogus aan het uitbreiden. Onder het merk Cinco Casas, wat ook de naam is van de gemeente in de provincie Ciudad Real waar het bedrijf gevestigd is, levert het trays met gewassen en gesneden producten voor stoofgerechten aan enkele grote Spaanse supermarkten. Daarmee begeeft het bedrijf zich op nieuw terrein, want voorheen was het gespecialiseerd in de teelt en afzet van meloen, watermeloen, pompoen en groene asperges.

"Dit soort product biedt gemak, maar helpt ook voedselverspilling te voorkomen, aangezien de consument alleen de hoeveelheid koopt die nodig is om een recept te bereiden", zegt Tomás García-Escribano.

De verse producten ondergaan strikte kwaliteitscontroles. "De telers die aan ons leveren zorgen ervoor dat de kwaliteit en versheid van de groenten optimaal zijn. Eenmaal in het magazijn maken wij de schaaltjes klaar die dagelijks richting verkooppunten worden vervoerd", vertelt hij.

Alle groenten komen van telers die met het bedrijf een samenwerking hebben opgezet, behalve in de periodes van het jaar dat er geen oogst is. "Om dit probleem op te lossen, sluiten we overeenkomsten met bedrijven die gespecialiseerd zijn in de opslag en afzet van de afzonderlijke producten", zegt de CEO van Cincofresh.

De lancering van de stoofmaaltijdschaaltjes komt er na het succes van het vorige project van het bedrijf. Een paar maanden geleden bracht het twee nieuwe producten op de markt op basis van pompoen, een van de belangrijkste groenten van Cincofresh: in plakken gesneden pompoen van het Carruécano-type en vacuüm verpakte en in stukjes gesneden flespompoen.

"Voordat we met het project van start gingen, namen we contact op met de supermarktketens waaraan we onze producten al leverden en maakten we ook verschillende afspraken. We hopen dat deze nieuwe productlijnen in de smaak vallen bij de consument", zegt Tomás García-Escribano.

Onregelmatige vraag naar meloen en watermeloen
Het (water)meloenenseizoen verloopt onregelmatig in de winter. "De consumptie is iets anders dan vorige jaren. Dat kan te maken hebben met de milde temperaturen die we deze winter hebben gehad, wat de consumptie van watermeloen heeft aangemoedigd."

Tomás verwacht dat het (water)meloenenareaal in Almería en Murcia zal afnemen. "In Castilla-La Mancha zal het meloenenareaal wel gelijk blijven, maar er zullen minder watermeloenen worden aangeplant in vergelijking met vorig jaar."

Voor meer informatie:
Celia Fernández
Cincofresh
Tel: +34 926160005
comunicacion@cincofresh.com 
www.cincocasas.es 

Publicatiedatum: