Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Heeyeon Jung, N.Thing:

"Telen in de stad is een nieuwe manier van branding en het bereiken van consumenten"

"Azië is een van de eerste regio's die voedingsonzekerheid heeft aangepakt door middel van vertical farms," legt Heeyeon Jung, medeoprichter van N.Thing, uit. "Maar in werkelijkheid is het bij het publiek nog erg onbekend, omdat ze er te ver vanaf staan."

Daarom besloten Heyeon en haar team om het anders aan te pakken door vertical farming op een zo aantrekkelijk mogelijke manier naar het publiek te communiceren.

Heeyeon heeft de leiding over Sik Mul Sung, een vertical farm showroom in Seoul, Zuid-Korea. Heeyeon heeft meer dan drie design awards op haar naam staan voordat ze bij N.THING begon.


Heeyeon Jung, mede-oprichter en Chief Design Officer

Sik Mul Sung: nieuw merk en nieuwe manier van storytelling
Na veel tijd en moeite te hebben gestoken in deze nieuwe branding en storytelling, werd het Sik Mul Sung concept gecreëerd. Sik Mul Sung betekent 'Planeet van de planten' en is een stadsfarm en een merkconcept-showroom gevestigd in Seoul, Zuid-Korea.

Een van de visies van het bedrijf is om in de toekomst een farm op Mars te vestigen. Met deze farm wilden ze een hypothetische planeet creëren met een setting tussen Mars en Aarde. Door gebruik te maken van realistische kleuren wil N.Thing de consument beter wegwijs maken in slimme teeltbedrijven, waarbij elk proces wordt uitgelegd.

Daarnaast gaat het om een intuïtieve ervaring door te zien wat er nodig is om groenten te telen in een gecontroleerde omgeving. Heeyeon: "Als consumenten deze groenten later op hun bord of in een smoothie krijgen, raken ze meer verbonden met het product. Ze zullen zich meer dan voorheen verbonden voelen met het product."


De Sik Mul Sung, stadsfarm 

Op dit moment kunnen consumenten salades, ijs, drankjes en koekjes bestellen die voornamelijk plantaardig zijn met ingrediënten en sla van de stadsfarm die in deze showroom is gevestigd. En de groenproducten kunnen online worden besteld via de e-store van Sik Mul Sung.

"Om uit te breiden naar meer teeltbedrijven, moet er eerst een synergie zijn tussen de klant en de vertical farms. Daarom moeten we eerst uitbreiden naar de markt, door ons bedrijf te presenteren met een nieuwe aanpak in branding. Nu de producten er zijn, kunnen klanten ervoor kiezen ze te gebruiken," legt Heeyeon uit.


Producten op de farm

Meer in het verschiet in Zuid-Korea en Zuidoost-Azië
Hoewel de farm in Seoul nu drie tot vier maanden bestaat, is N.THING van plan om het bedrijf in heel Zuid-Korea uit te breiden. Het bedrijf is nog in onderhandeling over welke plaatsen strategisch geschikt zouden zijn.

"We willen het echt promoten als 'Eén stap van teler naar tafel', zonder logistiek. Andere opties zoals het opzetten van een café zoals in de Sik Mul Sung Farm zijn veelbelovend gebleken. Er zijn naast het café zo veel opties, er is nog steeds een heleboel mogelijk," bevestigt Heeyeon.


Vooraanzicht van de farm

Het bereiken van 'het groene lifestyle segment'
Oorspronkelijk was het bedrijf alleen gericht op het leveren van grondstoffen, zoals groenten. Ze kijken echter naar manieren om groenten te bewerken in producten zoals hoeden en tassen. Heyeon voegt daaraan toe: "Om het 'groene lifestyle'-segment te bereiken, is dit een van de manieren om dat te doen."

Naast het aanbieden van consumentenproducten biedt N.THING ook thuisteeltkits en teeltkasten aan huishoudens. De Nemomi bijvoorbeeld is een kleine hydroponische kit die gebaseerd is op de formules van N.THING en ontworpen om planten te telen. De N.Frame is een teeltbak met geoptimaliseerde lichtinstellingen die het mogelijk maken om van 12 tot 56 potten tegelijk te telen.


De Nemomi teeltbak

De hydroponische systemen zijn allemaal gebaseerd op N.THING's technologie en kunnen gemakkelijk worden aangepast naar de wensen van de klant. Op dit moment kunnen huishoudens basilicum, tomaten, mini-aubergines en vele andere kruiden of groenten telen.  "Daarom gaan we ons merk snel uitbreiden via deze stadsfarms en consumentenproducten die nu op voorraad zijn," zegt Heeyeon tot besluit.

Voor meer informatie:
Jessica Kim
N.THING
jessica@nthing.net
www.nthing.net
www.sikmulsung.com 

Publicatiedatum: