Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Onze belangrijkste strategie is productveredeling"

"We willen een betere aardbei promoten in Singapore," zegt Shengjie Bao, directeur en mede-oprichter van Singrow, een Singaporees agtech-bedrijf, dat gespecialiseerd is in de indoor teelt van aardbeien, cherrytomaten en andere producten.

Shengjie en zijn mede-oprichter Xu Tao hebben Singrow opgericht om de teelt van geïmporteerde producten in tropische regio's te faciliteren. De beste manier is om te beginnen met aardbeien.

Shengjie legt uit dat de levering van aardbeien in Singapore wordt gehinderd door drie grote problemen, namelijk de hoge kosten, een inconsistente levering van producten en zuur fruit. De meeste variëteiten die naar Singapore worden verzonden zijn altijd dragend, die in feite niet geschikt zijn voor onmiddellijke consumptie.

Een snel veredelingssysteem
Met hun uitgebreide ervaring in plantfysiologie en technologie, zoals moleculair veredelen, hebben Shengjie en Xu zich gericht op het verbeteren van de beschikbaarheid van aardbeien in Singapore door middel van een snel veredelingsplatform en een nieuw systeem voor de teelt van aardbeien en andere geïmporteerde producten in Singapore.

En zo werd Singrow opgericht en toonden ze hun technologie door hun eigen, nauwkeurig geselecteerde aardbeien te telen in de stedelijke regio van Singapore. Singrow ontwikkelt zijn eigen variëteiten door te kruisen op basis van markeringen en geavanceerde technologie (zoals CRISPR-Cas9). Hierdoor kan het bedrijf snelgroeiende en smakelijke producten ontwikkelen.

Een focus op aardbeien
"Het heeft ons ongeveer 3,5 jaar gekost om onze aardbeienvariëteiten te ontwikkelen. We hebben nu variëteiten die snel groeien, weinig licht nodig hebben en minder gevoelig zijn voor hoge temperaturen. Ook hebben we maar minimale luchtbewegingen nodig voor de bestuiving; hommels zijn niet nodig en daar zouden we ook niet mee kunnen werken. We hebben al deze parameters met opzet zo afgestemd," zegt Shengjie.

Sinds de oprichting heeft Singrow het assortiment uitgebreid met Cherrito-cherrytomaten, Ruby-aardbeien, Komatsuna-spinazie en witte Crystal-aardbeien. Deze producten kunnen allemaal online worden besteld. Er zijn afhaal- en bezorgopties.

Geïntegreerd reksysteem, klaar voor uitbreiding
Bij het ontwikkelen van de variëteiten, ontwikkelt Singrow ook de indoor farmingtechnologie. Een jaar lang hebben ze de controlesystemen en het substraatteeltsysteem geëvalueerd. Nu heeft het bedrijf 400 m² teeltruimte, die zijn uitgerust met een verticaal reksysteem van 7 meter en 12 lagen. Dit is nu al een van de hoogste verticale teeltsystemen van Zuidoost-Azië. De gepatenteerde substraatteeltrekken integreren slimme bedieningspanelen voor omgevingsbeheer en gegevensverzameling met AI-ondersteunde oogstactiviteiten en bestuiving.

Singrow wil met hulp van investeerders 'de eerste commerciële vertical farm in Singapore' bouwen en daarna nog 8-10 farms opzetten in de VAE en Zuidoost-Azië.

"We houden de grote steden in de gaten, zoals die in de regio Batam in Indonesië. Met 20-30 miljoen inwoners en veel toeristen is het een interessant gebied voor ons. Ook steden als Jakarta en Kuala Lumpur zijn interessant," zegt Shengjie.

Singrow is al bezig met uitbreiden naar Indonesië, waar het bedrijf een farm heeft gebouwd die gebruikmaakt van het merk en systeem van Singrow. De farm kan de aardbeienoogst afzetten aan Singrow, zodat het kan worden verkocht via de online winkel of ze kunnen de aardbeien lokaal verkopen. Met dit franchisemodel wil Singrow meerdere farms aan het merk toevoegen, evenals een ontwerp en service bieden aan vertical farms.

"Uiteindelijk willen we geen hardwareleverancier zijn. Er zijn veel leveranciers op de markt die geavanceerde systemen leveren. We willen een klantenbestand opbouwen en hen vervolgens voorzien van onze zaden en eenvoudige teeltsets. De belangrijkste strategie van Singrow is productveredeling."

Voor meer informatie:
Shengjie Bao
Singrow Pte Ltd.
info@singrow.sg 
www.singrow.net 

Publicatiedatum: