Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Katie Seawell, CCO bij Bowery

"Vertical farming is niet zomaar een nichemogelijkheid: het biedt een sterke commerciële kans"

Bowery is gevestigd in New York en belevert vooral het oosten van de VS. Volgens Katie Seawell, CCO bij Bowery, zijn de producten van Bowery te vinden in meer dan 850 winkels. In 2020 groeide Bowery met meer dan 750% en kende het meer dan een viervoudige groei in e-commerce. Hoewel de hoge verkoop in 2020 zeker een hoogtepunt is geweest voor het bedrijf, legt Katie uit dat Bowery vooral gefocust is op het democratiseren van het aanbod van lokaal, vers voedsel. "In 2020 waren we niet alleen aan het uitbreiden, maar ook de toegang tot de producten van Bowery aan het stimuleren," zegt Katie.

Waardepropositie en consumententrends
Zoals Katie opmerkt, zijn consumenten steeds meer geïnteresseerd in lokaal geteeld voedsel, vooral tijdens en na de Covid-19-pandemie die de problemen rond voedselbevoorrading en voedselveiligheid in een geglobaliseerd systeem onder de aandacht bracht. Consumenten dringen ook aan op eenvoud en transparantie rond voedselbevoorrading en aangezien Bowery volledig verticaal geïntegreerd is, heeft het bedrijf volgens Katie de volledige controle over het proces van zaadje tot schap.


Katie Seawell

Wat betreft logistiek heeft de pandemie ertoe geleid dat meer consumenten online verse voeding kopen, waar een zekere mate van vertrouwen bij te pas komt. "Online verse voedingsmiddelen kopen past goed bij ons bedrijf, omdat we transparant, consistent en voorspelbaar zijn. Als je naar al deze consumententrends kijkt, is er een duidelijk raakvlak met onze waarden," zegt Katie. 

Farm X
Begin mei 2021 opende Bowery zijn tweede R&D-faciliteit, Farm X, een innovatiehub voor plantenwetenschap en R&D. Bowery gaat hier werken aan haar eigen veredelingsprogramma, een primeur voor een vertical farm. Katie legt uit dat de ontwikkeling van het veredelingsprogramma van cruciaal belang is voor de verdere groei van Bowery naar andere productcategorieën.

"Wij geloven dat de aanpak van Bowery kan helpen om lokale en regionale voedselsystemen te versterken. Daarvoor moeten we een materiële impact hebben in meerdere productcategorieën. Hoewel we trots zijn op onze producten, zijn we nog maar net begonnen met hoe we denken over het optimaliseren van bepaalde zaadkenmerken," zegt Katie.


In Farm X 

Farm X staat in Kearney, New Jersey, en zal ook werken aan het optimaliseren van het Bowery besturingssysteem en in het algemeen het leren en ontwikkelen binnen het bedrijf versnellen. Katie legt uit dat er in Farm X Bowery veel mogelijkheid is om gegevens te verzamelen, de teeltomstandigheden te optimaliseren en te herhalen.

"Dat is de kracht van genetwerkte farms: de mogelijkheid om snel op te schalen. Alles is met elkaar verbonden via ons eigen besturingssysteem, dat alle gegevens uit onze eigen technologie haalt en dat gebruik maakt van sensoren, robotica, automatisering, machine learning en meer om de optimale groeiomstandigheden voor elke individuele plant te herhalen, in elk van onze farms. Farm X zal helpen dat hele proces te vergemakkelijken," legt Katie uit. "We willen de toegang tot vers voedsel democratiseren en beschikbare markten openen."

Een voorbeeld hiervan is de samenwerking tussen Bowery's farm in Baltimore en DC Central Kitchen, een non-profitorganisatie die Bowery's producten aankoopt tegen groothandelsprijzen en verkoopt aan kleine buurtwinkels via het Healthy Corners voedselprogramma. Op die manier kan Bowery haar impact uitbreiden in gemeenschappen die minder toegang hebben tot vers voedsel.

Derde farm in aanbouw
Het bedrijf bouwt momenteel aan de derde commerciële farm in Bethlehem, Pennsylvania, wat volgens planning de meest geautomatiseerde en technologisch geavanceerde farm zal worden.

Terwijl de farm van Bowery in Maryland draait op 100% hernieuwbare energie met een lage impact op het milieu, zal de farm in Bethlehem beschikken over belangrijke milieuverbeteringen, waaronder energiebesparende ledbelichting en een ultramodern hergebruiksysteem voor water, met als doel bijna al het water terug te winnen dat in het teeltproces wordt gebruikt. 


Kearny farm

Met zijn drie commerciële farms verwacht Bowery 20.000.000 clamshells per jaar te produceren. Dit productieniveau is volgens Katie het bewijs dat "indoor farming niet alleen een niche is, maar ook een sterke commerciële kans".

De smaak van groente benadrukken met Farmer’s Selection
Om consumenten aan te moedigen nieuwe producten en smaken te ontdekken, lanceerde Bowery in januari 2021 een nieuwe productlijn onder de naam Farmer's Selection. Farmer's Selection zet vier maanden lang een bepaalde groente in de kijker, die in beperkte hoeveelheden bij geselecteerde retailers zal worden verkocht. Het eerste product was Mustard Frills, dat Bowery omschrijft als "een mosterdgroen met een vurige bite, een wasabi-achtige afwerking en een superfrisse textuur."

"Farmer's Selection is een geweldige kans om de onverwachte smaak die je uit bladgroenten kunt krijgen onder de aandacht te brengen. We willen dat consumenten onze producten kopen vanwege de gezondheidsvoordelen, duurzaamheid en smaak," besluit Katie.

Voor meer informatie:
Katie Seawell
Bowery Farming
press@boweryfarming.com
www.boweryfarming.com

Publicatiedatum: