"Sinds de oprichting 34 jaar geleden heeft Codiagro gezocht naar oplossingen voor allerlei problemen met gewassen; niet in chemicaliën of meststoffen, maar in de plantenfysiologie. Ons doel is de productiemogelijkheid van planten op een non-agressieve manier te controleren voor een maximale productie en de beste fruitkwaliteit", aldus de vertegenwoordiger.
Het bedrijf heeft een reeks fytonutriënten dat gecertificeerd is voor biologische landbouw onder de NOP-, EU- en JAS-wetgevingen. Codiagro wil graag uitbreiden naar nieuwe markten en doet dit door internationalisering van zijn producten, die momenteel in meer dan 25 landen beschikbaar zijn. Het zoekt naar distributiebedrijven in verschillende landen over de hele wereld", legt Enrique Sales, manager van Codiagro uit.
Sociale en wetenschappelijke toewijding
Codiagro heeft meerder partners, zoals AEFA, de Spaanse vereniging van agronutriëntenvervaardigers en de Jaume I Universiteit in Castellon, waarmee het wetenschappelijk onderzoek op producten wil promoten. In 2011 werd de Codiagro Foundation opgericht, om verschillende activiteiten te organiseren met speciale aandacht voor onderzoeksontwikkeling, wetenschappelijke dienstverlening en landbouwgerelateerde diensten."
De firma zit nu ook in de sociale marketing met het gebruik van Facebook. De vertegenwoordiger sluit af: "We hadden hoge verwachtingen, maar de realiteit was nog beter. Hierdoor gingen we door in dezelfde richting met het creëren van een YouTube-kanaal. Op dit moment beginnen we ook met een sociaal netwerk dat net zo belangrijk is: Twitter."
Voor meer informatie:
CODIAGRO
Pol. Ind. Caseta Blanca, Vall d'Alba (Castellon, Spain)
T +34 964 28 01 26
F +34 964 28 49 28
E-mail:comercial@codiagro.com / codiagro@codiagro.com
Web:www.codiagro.com