Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Glastuinders begeleiden bij warmteleverantie

Glastuinders die warmte willen leveren aan woningen in hun omgeving, denken vooral aan de technische aspecten, merken onderzoekers van Wageningen UR. De tuinders vergeten dat ze een complexe nieuwe technologie in handen hebben die ze in een nieuwe markt proberen te zetten. Zo’n nieuwe, onbewezen technologie stuit vaak op weerstand. Op zijn best willen partijen wel meedenken. Het is daarom belangrijk dat tuinders hun nieuwe klanten kennen, in welke positie deze verkeren en wat voor cultuur daar bij hoort. De klanten zijn de gemeente, projectontwikkelaars, energiebedrijven, woningcorporaties en infrabedrijven, en als ‘klant achter de klant’ de bewoners van woningen.

Om warmte te kunnen leveren aan woningen, zal de glastuinbouw meer marktgericht moeten gaan opereren, concluderen de onderzoekers. Wageningen UR helpt glastuinders de klant te begrijpen en de technologie op de klantenwens af te stemmen. Dit gebeurt op individuele basis.

Voor meer informatie:
Tycho Vermeulen
Wageningen UR

Publicatiedatum: