Glastuinders begeleiden bij warmteleverantie

Glastuinders die warmte willen leveren aan woningen in hun omgeving, denken vooral aan de technische aspecten, merken onderzoekers van Wageningen UR. De tuinders vergeten dat ze een complexe nieuwe technologie in handen hebben die ze in een nieuwe markt proberen te zetten. Zo’n nieuwe, onbewezen technologie stuit vaak op weerstand. Op zijn best willen partijen wel meedenken. Het is daarom belangrijk dat tuinders hun nieuwe klanten kennen, in welke positie deze verkeren en wat voor cultuur daar bij hoort. De klanten zijn de gemeente, projectontwikkelaars, energiebedrijven, woningcorporaties en infrabedrijven, en als ‘klant achter de klant’ de bewoners van woningen.

Om warmte te kunnen leveren aan woningen, zal de glastuinbouw meer marktgericht moeten gaan opereren, concluderen de onderzoekers. Wageningen UR helpt glastuinders de klant te begrijpen en de technologie op de klantenwens af te stemmen. Dit gebeurt op individuele basis.

Voor meer informatie:
Tycho Vermeulen
Wageningen UR


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven