Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Cock van Bommel van Elsman Marketing:

"Mooie huisstijl is een kwaliteitsstempel voor telers"

Tholen – Cock van Bommel werkte ruim 27 jaar namens LTO Groeiservice aan aan de belangenbehartiging in de vollegrondsgroenten- en glasgroentensector. Als senior consultant van Elsman Marketing heeft hij met dezelfde telers te maken, maar geeft hij ze marketingadviezen en overtuigt hij de telers van het belang van vormgeving en design in de tuinbouw. "Vaak wordt die noodzaak niet onderkend of wordt er geen tijd voor vrijgemaakt, maar een sprankelende huisstijl biedt een ondernemer net even beter de mogelijkheid om zijn gezicht te laten zien."


Cock van Bommel en Marjolein Flore van Elsman Marketing

"Vroeger vormde het veilingnummer voor de tuinder zijn identiteit. Tegenwoordig is het veel belangrijker om je als teler nadrukkelijk te profileren, zodat je naar zowel de markt als in de omgeving herkenbaar bent", vertelt Cock van Bommel. "De bloemenkwekers doen daar nu al veel meer mee dan groententelers. Dat snap ik wel, want die moeten allemaal nog voor de klok komen."

"Een teler is tegenwoordig vaak op pad als ondernemer. Het is belangrijk te laten zien dat je een professioneel bedrijf bent met een sterk beeldmerk dat als kwaliteitsstempel fungeert. Vaak beperken de uitingen van het bedrijf zich tot het sponsoren van de plaatselijke voetbalvereniging. Dat is allemaal leuk, maar het is beter om te kijken naar een huisstijl die uniform wordt gebruikt en bewaakt. Met een mooie huisstijl kun je je als teler goed profileren en dat hoeft niet eens veel te kosten."


De website van Bio-kwekerij Poldervaart die Elsman heeft ontwikkeld

In de afgelopen maanden ontwikkelde Elsman Marketing een tiental logo's voor teeltbedrijven. "We gaan hierbij eerst met de teler in gesprek naar zijn ideeën met betrekking tot het gebruik van de huisstijl. Daarin komt ook aan de orde wat voor een type ondernemer hij is en bijvoorbeeld met welke kleuren hij affiniteit heeft. Het blijft tenslotte vooral zijn ding", vertelt Cock. "Vervolgens leggen wij concepten bij de teler weg. En ik kan wel zeggen dat onze klanten trots zijn op hun nieuwe huisstijl!"

Voor meer informatie:
Cock van Bommel
Elsman Marketing BV
Middelweg 6c
5253 CA Nieuwkuijk
Tel: 073-5117175
Fax: 073-5112149
Mob: 06-54698134
www.elsman.eu