"Mooie huisstijl is een kwaliteitsstempel voor telers"
Cock van Bommel en Marjolein Flore van Elsman Marketing
"Vroeger vormde het veilingnummer voor de tuinder zijn identiteit. Tegenwoordig is het veel belangrijker om je als teler nadrukkelijk te profileren, zodat je naar zowel de markt als in de omgeving herkenbaar bent", vertelt Cock van Bommel. "De bloemenkwekers doen daar nu al veel meer mee dan groententelers. Dat snap ik wel, want die moeten allemaal nog voor de klok komen."
"Een teler is tegenwoordig vaak op pad als ondernemer. Het is belangrijk te laten zien dat je een professioneel bedrijf bent met een sterk beeldmerk dat als kwaliteitsstempel fungeert. Vaak beperken de uitingen van het bedrijf zich tot het sponsoren van de plaatselijke voetbalvereniging. Dat is allemaal leuk, maar het is beter om te kijken naar een huisstijl die uniform wordt gebruikt en bewaakt. Met een mooie huisstijl kun je je als teler goed profileren en dat hoeft niet eens veel te kosten."
De website van Bio-kwekerij Poldervaart die Elsman heeft ontwikkeld
In de afgelopen maanden ontwikkelde Elsman Marketing een tiental logo's voor teeltbedrijven. "We gaan hierbij eerst met de teler in gesprek naar zijn ideeën met betrekking tot het gebruik van de huisstijl. Daarin komt ook aan de orde wat voor een type ondernemer hij is en bijvoorbeeld met welke kleuren hij affiniteit heeft. Het blijft tenslotte vooral zijn ding", vertelt Cock. "Vervolgens leggen wij concepten bij de teler weg. En ik kan wel zeggen dat onze klanten trots zijn op hun nieuwe huisstijl!"
Voor meer informatie:
Cock van Bommel
Elsman Marketing BV
Middelweg 6c
5253 CA Nieuwkuijk
Tel: 073-5117175
Fax: 073-5112149
Mob: 06-54698134
www.elsman.eu