Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
VS
Groeiende belangstelling voor wortel- en knolgroenten
Het aanbod van wortel- en knolgroenten lijkt constant te blijven nu het seizoen z'n piek bereikt. "Het aanbod is stabiel en de algehele kwaliteit ziet er goed uit," zegt Ande Manos van Babé Farms Specialties in Santa Maria, Californië. Manos voegt eraan toe dat het aanbod van wortel- en knolgroenten (inclusief kroten, wortelen, koolrabi, rapen, radijs, selderij en peterselie) vergelijkbaar is met dat van het seizoen van vorig jaar.
Manos vertelt dat de producten meestal jaarrond geteeld worden in Santa Maria Valley, met geselecteerde groenten geteeld door partnertelers in Baja. "De concurrentie komt nu voornamelijk uit Mexico en andere seizoensteeltgebieden in de VS," zegt Manos. "Maar het groeiraam in de meeste zomerteeltgebieden is vrij kort, waardoor we maar een korte periode last van concurrentie hebben."
Het effect van zomertrends
Ondertussen zien we bij de wortel- en knolgroenten -ooit beschouwd als wintervoedsel en de basis voor soepen, stoofpotten en zo meer- in de zomer een stijging van de interesse van de kant van de consument. "De consumptie blijft groeien. We zien de populariteit van veganistische en vegetarische gerechten op menukaarten waarop vleesgerechten ingewisseld worden door hartige wortel- en knolgroenten," zegt Manos. "Daarnaast wordt de trend om van loof en steel te eten steeds groter, ook in de manier waarop consumenten hun groenten kopen en klaarmaken."
Met de groeiende vraag naar wortel- en knolgroenten stijgt de prijs ervan ook geleidelijk aan. "De vraag is goed met de populariteit van dit kleurrijke gewas op het menu - radijs, kroten, wortelen, rapen, koolrabi enz.," zegt Manos. "Daarnaast is onze specifieke klantengroep trouw aan het merk en bereid om te betalen voor een merk dat bekend staat om z'n constante kwaliteit."
Nieuwe radijssoort
Toegevoegd aan de toenemende populariteit van deze categorie groenten, introduceert Babé een nieuwe variëteit radijs, de French Violet, die klein en cilindrisch van vorm is. "Het ziet eruit als de French Breakfast radijs, maar het heeft een prachtige violette kleur die uitloopt in een witte punt. Het is de perfecte toevoeging aan onze collectie luxe radijsjes," zegt Manos.