Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Samenwerking met Duits en Amerikaans bedrijf

Flinke groei voor Quick Plug

Quick Plug BV, Grow-Tech en Omni Growing Solutions zetten hun activiteiten samen voort onder het nieuwe merk Quick Plug. De nieuwe bedrijfsidentiteit werd onthuld tijdens de recente GreenTech, waar we Algemeen Directeur John van der Maarel spraken over de ambitieuze groeiplannen van het bedrijf.



Verandering is niet nieuw voor het internationale Quick Plug team. Ze hebben het afgelopen jaar allemaal vergelijkbare situaties ervaren. Het Nederlandse plantenstekkenbedrijf Quick Plug en het Amerikaanse bedrijf Grow-Tech werden beide door Dümmen Orange overgenomen om zich uiteindelijk bij het bestaande Dümmen Orange merk Omni Growing Solutions aan te sluiten. Nu hebben de drie bedrijven hun krachten gebundeld onder leiding van John van der Maarel, een 35-jarige veteraan in de stekkensector. Ze zetten momenteel hun eerste stappen als een verenigd bedrijf. John: "Dankzij de overnames zijn de groeimogelijkheden in lijn met de ambitie van het managementteam van het bedrijf. Momenteel gaat het snel bij Quick Plug."

Volgens John zijn de Quick Plug producten van de hoogste kwaliteit in de sector: "Het is dus niet vreemd dat deze producten de marktleiders zijn voor hoogwaardige gewassen, zoals orchideeën. Hoewel ze niet de goedkoopste optie op de markt zijn onderscheiden ze zich door de kwaliteit. Dankzij het gedane onderzoek, de materiaalkeuze en de telersgerichte aanpak zijn de prestaties van de stekken ongeëvenaard op de markt. We gebruiken alleen de beste grondstoffen - een 'must' wanneer je met hoogwaardige gewassen en een op maat gemaakte formule werkt. En dat is wat telers zien als het voordeel en de waarde ervan."

Groeiambitie
Volgens John heeft het team dezelfde groeiambitie voor de Noord-Amerikaanse markt. Momenteel worden niet alle producten in de VS geproduceerd. Dat zal echter niet lang meer duren. Er zal een ultramoderne productielijn naar de VS worden verzonden en vanaf eind 2019 zullen telers dan ook in de VS geproduceerde Quick Plug producten kunnen kopen als aanvulling op het assortiment bestaande producten waar telers al mee vertrouwd zijn. "We zullen alle hoogwaardige materialen gebruiken die we ook hier in Nederland gebruiken, maar we zullen binnenkort de logistieke voordelen hebben van producten die in de VS worden gemaakt. Dankzij de bestaande netwerken van Grow-Tech en Omni verwachten we een grote groei in Noord-Amerika."

In Nederland breidt het hoofdkantoor zich momenteel ook uit en is een derde productielijn in de maak. Vanwege de geplande nieuwe lijn is alle Europese productie naar Nederland verschoven. Bovendien ervaart Quick Plug momenteel een snelle groei. "Op de Europese orchideeënmarkt groeien we mee met onze klanten: als ze zich uitbreiden, zoals ze nu doen, moeten we hierop voorbereid zijn. Wereldwijd zijn er veel nieuwe kansen voor ons in de regio Azië/Stille Oceaan. Taiwan en China tonen grote belangstelling. Maar ook Brazilië en andere Zuid-Amerikaanse landen." Met de gecombineerde onderzoeksachtergrond van de drie bedrijven is de ontwikkeling van nieuwe producten ook opgevoerd. "We werken aan nieuwe producten, niet alleen voor jonge planten, maar ook voor andere fasen van de plantenproductie waar we waarde kunnen toevoegen voor de klant en kunnen helpen bij het ontwerpen van gewasspecifieke oplossingen."


 
"Betekent de overname van Dümmen Orange ook groei? Natuurlijk, dankzij bindende bepalingen van het moederbedrijf naar haar telers!" lacht John. "Maar serieus, ik denk niet dat telers ooit tot dit soort belangrijke beslissingen kunnen worden gedwongen, en dat is nooit het doel geweest. Dümmen zou deze bedrijven niet hebben overgenomen als ze niet in ze geloofden." Het nieuwe bedrijfsmerk gebruikt ook niet de oranje vlag, zoals bij GreenTech te zien was. De bedrijven zijn duidelijk onafhankelijk. De bekende kleuren van Grow-Tech, Quick Plug en Omni zijn ook verdwenen. "We zijn nu samen en om deze eenheid en onze ambitie voor het bedrijf te tonen is een nieuwe identiteit ontwikkeld. We hebben samen 75 jaar ervaring en met de uitbreiding in zowel Nederland als de VS kunnen we dat inzetten om telers over de hele wereld te helpen hun productie te verbeteren. Dat is waar het nieuwe merk voor staat."

Voor meer informatie:
Quick Plug Global
165 Pleasant Ave, Unit B, South Portland, ME 04106
+1 (207) 353-5005

Publicatiedatum: