Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

20-jarig jubileum voor het Italiaanse Aduno

Het Italiaanse Aduno werd in 1988 opgericht en vierde tijdens MacFrut in Rimini haar 20-jarig jubileum. Naast een breed scala aan thermische schermen produceert het bedrijf een complete reeks beschermende structuren voor gewassen met een sterke focus op het leveren van de best mogelijke kwaliteit tegen de beste prijs. De binnenlandse - en exportmarkt markeren een continue en constante toename van de omzet en in dit opzicht zal Aduno haar aanwezigheid op internationale beurzen vergroten om haar groei te consolideren.

Elisabetta Pircher, eigenaar van Aduno blikt samen met mede-eigenaar Daniele Airoldi terug op de afgelopen 20 jaar.


Daniele Airoldi en Elisabetta Pircher, eigenaren van Aduno.

"Aduno is opgericht als een representatief bedrijf in de groenten- en bloemkwekerijsector en distribueert de producten van gerenommeerde buitenlandse bedrijven op de Italiaanse markt. Na het ontwikkelen van technische ervaring, kennis van de markt en de behoeften van telers besluiten we in 2012 om een reeks technische stoffen in eigen huis te produceren, waardoor BASIC5 ontstond, een compleet assortiment thermische schermen."

"Onze toewijding is daarom gericht op kwaliteit, waarbij we proberen de prestaties van onze producten af te stemmen op de eisen van een grotere weerstand tegen slijtage", gaat Elisabetta verder.

Sinds 2016 neemt Aduno deel als exposant aan de belangrijkste buitenlandse handelsbeurzen in de sector: GreenTech in Amsterdam, Fruit Logistica in Berlijn, Fruit Attraction in Madrid en vanaf dit jaar ook Macfrut in Rimini.



"We willen onze aanwezigheid op beurzen geleidelijk vergroten zodat we meer potentiële klanten kunnen bereiken. Persoonlijk contact zorgt ervoor dat we verder kunnen groeien. We willen dat onze producten geschikt zijn voor meerdere spelers in de sector zodat gewassen kunnen worden verbeterd en onze producten kunnen worden verspreid."

Aduno voorziet in de behoeften van elk type teelt en het heeft een speciale oplossing ontwikkeld voor teelt van groenten die na de oogst worden gewassen en verpakt: BASIC5 COMBOSCREENS. "Gewassen en verpakte groenten worden
bijzonder gewaardeerde groenten en dit betekent dat ze het hele jaar door moeten groeien. Maar typische wintergewassen vereisen van de lente tot de herfst schaduw en lage temperaturen. Deze speciale toepassing wordt bereikt door de combinatie van een verfrissend en donker thermisch scherm met de toevoeging van een speciaal ontwikkeld schaduwnet", zegt Elisabetta.


Baby leaf onder de BASIC5 COMBOSCREENS

Het gebruik van de comboscreens zorgt ervoor dat de temperatuur met 3 graden daalt in vergelijking met het gebruik van traditionele systemen. Daarnaast zorgt het voor een grotere luchtuitwisseling, betere kwaliteit van de gewassen en zijn er minder schimmels aanwezig.

Van 12-14 juni zal Aduno aanwezig zijn bij GreenTech in Amsterdam en van 23-25 oktober bij Fruit Attraction in Madrid.
 
Contact:
Elisabetta Pircher – elisabetta@aduno.it
Daniele Airoldi – daniele@aduno.it
Aduno Srl
Via A. De Togni, 7
20123 Milano
Publicatiedatum: