Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuw maaltijdpakket voor wraps

De trend waarbij consumenten op zoek gaan naar eenvoudig te bereiden gezonde maaltijden blijft groeien. Vanaf nu ligt er een nieuw product in de winkelschappen dat ontwikkeld is om aan deze vraag te beantwoorden. Ready Pac Foods, al 50 jaar lang producent van kant-en-klare maaltijdoplossingen, heeft onlangs haar lijn Fresh Prep'd Wrap Kits op de markt gebracht. De gebruiksvriendelijke verpakking bevat apart verpakte tortilla's, verse ingrediënten en een saus. 
 
Het bedrijf benadrukt dat deze verpakking als voordeel heeft dat de tortilla's niet 'zompig' worden maar richt zich ook op consumenten die onderweg willen genieten van een gezonde, verse maaltijd. "De drukke levensstijl van deze consumenten vraagt om gemaksproducten. Ze zoeken naar gezonde alternatieven maar moeten altijd weer kiezen tussen gezonde, smakeloze gerechten of onverantwoorde maar smakelijke producten. Ons product heeft alles in zich, het is gezond, smaakt geweldig en is gebruiksvriendelijk," legt AJ Bernstein van Ready Pac Foods uit. 
 
Vier smaken
De Fresh Prep'd Wrap Kits, die in september vorig jaar op de markt kwamen, zijn in vier varianten verkrijgbaar. De smaken werden zorgvuldig gekozen op basis van feedback van consumenten. De huidige varianten zijn bacon en knoflook, gegrilde groenten met feta, Southwest-style ranch en Thaise stijl met pinda's. 
 
"We hebben gekeken naar welke smaken op dit moment populair zijn en hieruit de aantrekkelijkste gekozen," vervolgt Bernstein. "Bij Ready Pac Foods hebben we een culinair team dat samenwerkt met de afdeling Onderzoek en Ontwikkeling. We kijken naar welke smaken al in de retail aangeboden worden en welke populair zijn in de horeca en media. Na ontwikkeling van de producten testen we deze op klanten en vragen hen om commentaar. Sommige smaken doen het beter dan andere en dit is doorslaggevend voor het uiteindelijke aanbod."
 
Nooit meer zompige wraps
Zelfgemaakte wraps zijn een verantwoorde keuze maar veel mensen merken dat de wraps zompig zijn geworden tegen de tijd dat ze gegeten worden. De wrap pakketten van Ready Pac Foods maken hier voorgoed een einde aan omdat de ingrediënten afzonderlijk verpakt zijn. De pakketten bevatten daarnaast de juiste hoeveelheid verse ingrediënten die passen in een gezond eetpatroon. 
 
"De wraps worden niet vochtig en behouden hun textuur omdat alle ingrediënten los verpakt zijn," legt Bernstein uit. "Ook de groenten blijven vers en knapperig. De meeste wraps worden kant-en-klaar verkocht en bevatten vaak veel vlees en kaas. Onze wraps daarentegen zitten boordevol groenten en smaken net zo goed. Daarnaast bieden onze pakketten de consument de kans om de wrap naar eigen smaak aan te passen door zelf ingrediënten toe te voegen of bepaalde achterwege te laten."
 
 
Thai Style Peanut, verpakt en bereid
 
Uitbreiding bestaande filosofie
Ready Pac Foods stelt zich ten doel de consument gezonde en makkelijke maaltijdoplossingen aan te bieden. De Fresh Prep'd Wrap Kits passen in deze doelstelling en vormen een uitbreiding van het huidige assortiment. 
 
"De Wrap Kits zijn een uitbreiding van waar we het beste in zijn en dat is het bieden van innovatieve manieren om meer groenten aan maaltijden toe te voegen," vertelt Bernstein. "Ready Pac Foods teelt en verwerkt verse AGF op landelijke schaal. We staan van oudsher bekend om onze heerlijke salades maar we wilden andere keuzes aanbieden die als alternatief voor salades kunnen dienen. We hopen door te kunnen blijven gaan met het ontwikkelen van producten die mensen helpen gezonder te eten zonder dat zij in hoeven te leveren op smaak en gemak."
 
"In 2017 werd het merk Ready Pac Foods overgenomen door Bonduelle Fresh Americas," voegt ze er aan toe. "Met vier verwerkingsfaciliteiten in de Verenigde Staten blijft het bedrijf zich richten op verse groenten, salades en maaltijdpakketten voor de Amerikaanse markt."
 
Verkrijgbaarheid en toekomstige ontwikkelingen
De Wrap Kits zijn nog niet zo lang op de markt en zijn zodoende alleen nog maar in de staat Californië verkrijgbaar. Het bedrijf wil de verkrijgbaarheid echter uitbreiden zodra het product wat meer bekendheid heeft gekregen. Ready Pac Foods wil er eerst zeker van zijn dat consumenten die op zoek zijn naar gezondere maaltijdkeuzes de Wrap Kits ook daadwerkelijk willen kopen. 
 
 
Bereide wrap met gegrilde groenten en feta
 
"De Fresh Prep'd Wrap Kits zijn nog nieuw. Momenteel zijn ze verkrijgbaar via internetwinkels zoals Amazon-Fresh en consumenten kunnen ze ook bij Costco kopen in het noorden van Californië, evenals via de Costco bezorgdienst. Een aantal grote supermarkten in Californië hebben de pakketten ook in hun assortiment," aldus Bernstein. 
 
"De Wrap Kits moeten op een veel grotere markt dan alleen die voor kant-en-klare broodjes concurreren," vervolgt Bernstein. "De consument die op zoek is naar gezonde gemaksproducten gaat hier op alle afdelingen in de winkel naar op zoek. Het convenience segment blijft groeien nu mensen het steeds drukker krijgen en behoefte hebben aan snelle, gezonde en smakelijke maaltijden."
 
Ready Pac Foods overweegt om in de toekomst ook biologische en glutenvrije Wrap Kits aan te bieden. "De huidige lijn wrap pakketten is niet glutenvrij omdat zij tarwetortilla's bevat. We hebben al wel een vegetarisch alternatief en op basis van consumentenfeedback en de markttrends is er ruimte voor verdere ontwikkelingen. We willen er zeker van zijn dat consumenten altijd het product vinden waar zij naar op zoek zijn," aldus Bernstein.
Publicatiedatum: