Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Agro Care en Duijvestijn tomaten

"Succestomaat" haalt ook FD en BNR"

Na de Telegraaf en de Volkskrant heeft ook het Financieel Dagblad een artikel gewijd aan de opmars van de Nederlandse tomaat. Daarvoor werd een bezoek gebracht aan Agro Care.

Ze begonnen met een kas bij de Oosterschelde en nu zijn Kees van Veen en Philip van Antwerpen de grootste tomatentelers van Nederland. Met dank aan de snoeptomaatjes. Ze kenden elkaar van de studie en van het seizoenswerk bij een tomatenbedrijf. Philip van Antwerpen besloot voor zichzelf te beginnen en Kees van Veen sloot zich in 1997 bij hem aan. Ze streken neer in het Zeeuwse Rilland, een plek waar niemand het in zijn hoofd haalt om tomaten te gaan telen. 'Er was veel ruimte', blikt Van Veen (47) terug.

Lees het hele artikel hier.

En het houdt hier niet op met de tomatenhausse. Vandaag was Peter Duijvestijn te horen op BNR. Hij vertelde over de innovatiekracht van de tomatensector en ook over de bedreigingen voor de markt. Al eerder vertelde hij over tomaten-topsort. BNR presentator Jaap vond de vergelijking goed gevonden. Maar tomatenteler Peter Duijvestijn meent het serieus. "Ik denk dat wij onze tomaten echt vertroetelen. Als ze goed groeien en gezond zijn, produceren ze het meest." 

De Brexit vormt wel een mogelijke bedreiging. "We wachten het gespannen af. 50% van onze tomaten gaat naar Engeland. Ik hoop op een zachte brexit", aldus Peter. Hij zet in op andere soorten tomaten om makkelijker in Duitsland, Nederland, Scandinavie en Frankrijk te vermarkten.



Publicatiedatum: