Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Peter & Marit Klapwijk:

"Angst is een slechte raadgever"

"Door alle media middels kranten, nieuwsbrieven en internet komt de wereld dagelijks heel dichtbij. Er gebeuren veel schokkende zaken. Amerika gaat geleid worden door een niet zo betrouwbaar ogende projectontwikkelaar, in Turkije wordt de klok jaarlijks weer een stukje terug gedraaid en in Rusland zijn de dagen van glasnost en democratie geteld," aldus Peter en Marit Klapwijk op de 2Harvest blog.



"Ook in eigen land is de politieke verwarring groot en overheerst wantrouwen en onvrede. De meest recente peilingen laten zien dat een populistische beweging als de PVV verreweg de meeste stemmen gaat trekken de komende verkiezingen. Dit zegt veel meer over het failliet van het huidige politieke systeem dan over kwaliteiten van de heer Wilders…"

Kritische consument
"Het is als je dit goed op je in laat werken bizar en het lijkt of veel wereldburgers het spoor volledig bijster zijn en weinig vertrouwen hebben in de toekomst. Onlangs lazen wij in de krant over stichting Herenboeren. Een groep landgenoten heeft een lap grond gekocht, een boer in loondienst genomen, ten einde volledig gecontroleerd en veilig het eigen dagelijkse voedsel te gaan produceren. Dit initiatief past in het beeld van de kritische burger die zich terug trekt in zijn eigen wereld."

Je allerbeste vriend
"Als producent van vers voedsel geeft dit te denken, want een prachtige rij certificaten en keurmerken zal in de toekomst onvoldoende zijn om de consument te verleiden tot het onbevangen consumeren van die prachtige, smakelijke, schoon gekweekte, rode tomaat. Die consument voelt zich onveilig, slecht geïnformeerd en voor het lapje gehouden dus zullen wij een stap verder moeten om dit individu aan ons te binden. Als dit lukt heb je natuurlijk een super loyale klant, sterker nog… het wordt je allerbeste vriend."

Leren adopteren
"Wij moeten dus leren ons te laten adopteren. Organiseer voor iedere klant zijn eigen stukje kas waar speciaal voor hem zijn eigen veilige en vertrouwde producten gekweekt worden. Eens in de maand is het oogstweekend en komen onze vrienden zelf naar de kas om hun plantjes te knuffelen en bewonderen. Aan het eind van de dag wordt er een kistje zelf geoogste groente en fruit in de kofferbak of bakfiets mee naar huis genomen."

Ambachtelijk
"Wij verwachten dat dit een hele goede niche strategie is om met een meer ambachtelijk bedrijf de neerwaartse prijsspiraal te overleven. U vindt dat wij te ver doorslaan? Het is maar hoe het ziet. Als u ons 5 jaar geleden verteld had dat Donald Trump president van Amerika ging worden en dat Geert Wilders meer dan 30 zetels in de Tweede kamer gaat bezetten, dan hadden wij u ook niet geloofd.

"Angst is een slechte raadgever, ook in Nederland. Anticipeer op de emotie van je klant."

Voor meer informatie:
Peter Klapwijk
2Harvest
Galjoen 15
2401 NB Alphen aan den Rijn
peter@2harvest.nl
Tel : +316 50 20 26 52
Publicatiedatum: