Elk bedrijf zal onafhankelijk blijven werken. Met het nieuwe merk zullen consumenten echter gemakkelijker het AGF herkennen dat uit Rimini en Forlì-Cesena afkomstig is. "Het assortiment bestaat uit onder andere selderij, wortelen, venkel, witte radijzen, friggitello-pepers, rode pepers, uien, kardoen, aardappelen, Toscaanse boerenkool, courgettes en bladsla," aldus een van de partners.
Van links naar rechts Marco Babbi, Vittorio Caligari, Gabriele Bruschi, Massimiliano Ceccarini, Franco Leonardi en Giampiero Valdinoci
"We willen met dit project graag de jongere generatie aanmoedigen om de teeltbedrijven van hun ouders voort te zetten," zegt Vittorio Caligari.
Zijn partner Marco Babbi denkt dat het een goed idee is om samen aan internationale evenementen deel te nemen. Zodoende staat Verdure di Romagna volgend jaar op Fruit Logistics in Berlin. "Het EU-beleid stimuleert samenwerking. Dat is ook hoe wij ons nu ontwikkelen. Wat nu belangrijk is, is dat we met ideeën komen en ons merk herkenbaar maken," zegt Babbi. Caligari & Babbi is een bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in de productie en export van venkel.
"We willen het Verdure di Romagna-merk promoten op de Italiaanse en Europese markt. Daarmee verbreden we ook het assortiment dat Sipo in 2015 op de markt bracht, voegt Ceccarini toe.
Giampiero Valdinoci zegt dat dit samenwerkingsverband werd ondertekend omdat nu volgens hem het juiste moment was voor dit nieuwe merk. "We hebben hiervoor echter wel een effectieve communicatie nodig en dat krijgen we alleen als we samenwerken."
"We geloven heel sterk in het Verdure di Romagna-project," voegt Gabriele Bruschi daaraan toe. "We moeten de AGF-sector van onze regio verbeteren en we kunnen alleen samen onze doelstellingen hierin halen."