Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Inspirerende avond over retaillandschap bij Rijk Zwaan

“Als voetballer moet je niet willen rugbyen”

Meer dan 120 enthousiaste leden van Tuinbouw Jongeren Westland kwamen maandag 19 september bij elkaar voor een topsprekersavond bij Rijk Zwaan in De Lier. Wat houdt de transitie in het retaillandschap in en welke rol spelen de jonge ondernemers hierin?





De avond startte met een specialist op het gebied van internationale retail, Koen Hazewinkel. Koen is programmadirecteur van EFMI en eigenaar van Store Europe. In een uur zette Koen de ontwikkelingen in het internationale retailschap uiteen. De discounters groeien heel snel en vaak proberen de grote partijen dit gevecht aan te gaan door de prijzen te verlagen. Dit moedigt Koen zeker niet aan. Maar hoe moet de tuinbouwsector hier op in spelen? Vooral door te kiezen, aldus Koen. Als voetballer moet je niet willen rugbyen, want de tegenpartijen spelen Champions League. Welke markt je ook wil bedienen, het gaat erom dat je een duidelijke richting kiest. En als we het in de tuinbouwsector voor elkaar krijgen om gemak met gezondheid te verbinden, ligt er een mooie toekomst voor de agrarische ondernemers.





Koen gaf het woord vervolgens aan Jan Doldersum, Manager Marketing & Business Development bij Rijk Zwaan. Jan vertelde over de positionering van Rijk Zwaan, gericht op global trends zoals de groeiende bevolking, demografische veranderingen en een ongezonde leefstijl. Rijk Zwaan speelt samen met partners in op deze trends, door o.a. concepten en productlijnen te creëren. De herkenbaarheid in het schap zal zeker gaan toenemen de komende jaren. Meer en meer wil de consument weten welke paprika je voor welke toepassing gebruikt en wat bijvoorbeeld de inhoudsstoffen zijn. Jan vertelde over de uitdagingen waar Rijk Zwaan voor staat, maar óók de ondernemers in de zaal. De hoeveelheid vragen uit het publiek liet zien dat de jonge ondernemers de presentaties erg interessant vonden. Rond 21:30 uur werd het formele gedeelte afgerond en werd er gezellig nagepraat onder het genot van een hapje en drankje.

Voor meer informatie:
Rijk Zwaan
Burgemeester Crezéelaan 40
2678 KX De Lier
T +31 174 532 300
rijkzwaannederland@rijkzwaan.nl
www.rijkzwaan.nl
Publicatiedatum: