Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Amerikaanse campagne tegen voedselverspilling'

Dit is het leven van een aardbei

In de strijd tegen voedselverspilling werd op 20 april de nieuwe overheidscampagne "Save the Food" gelanceerd, waarin een hoofdrol voor aardbeien is weggelegd.

De ontroerende commercial werd belangeloos ontwikkeld door SapientNitro en wijst de consument op de trieste realiteit dat 40% van alle verkochte levensmiddelen ongebruikt in de vuilnisbak belandt, waardoor er voor zo'n €143 miljard aan geld, water en energie verloren gaat.

Om het probleem te illustreren, laat regisseur, Martin Stirling, in een twee minuten durend filmpje de hoogte- en dieptepunten uit het leven van één aardbei zien van de pluk tot een roemloos einde in de prullenbak. De commercial richt zich vooral op moeders, die in de meeste Amerikaanse huishoudens de belangrijkste voedselkeuzes maken. Gary Koepke van SapientNitro legt uit dat moeders zich ervan bewust zijn dat voedselverspilling een aanslag is op hun huishoudbudget. "Millennials zijn onze voornaamste doelgroep omdat ze betrokken zijn en graag bijdragen aan een beter milieu. Deze generatie wil meer beleven en minder verspillen." Het terugdringen van voedselverspilling levert de consument geld op, iets waar deze campagne op inspeelt. Een gemiddeld vier persoons huishouden kan jaarlijks €1.327 besparen door minder voedsel weg te gooien. Het is een beproefde tactiek om consumenten op hun portemonnee te wijzen. Geld besparen is immers van alle tijden.


Bron: adweek.com

Publicatiedatum: