Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Toenemende vraag naar groenten"

Studenten UvA en VU onderzoeken Braziliaanse markt

Komende zomer zullen 18 studenten in de eindfase van hun studie voor het International Research Project (IRP) afreizen naar Brazilië om onderzoek uit te voeren. Het IRP is onderdeel van de Marketing Associatie Amsterdam en biedt Nederlandse bedrijven een op maat gemaakt onderzoek naar verschillende aspecten van de Braziliaanse markt, tegen kostprijs. Hiermee bieden zij bedrijven binnen een half jaar relevante inzichten met betrekking tot onder andere de agrarische en foodsector in de Braziliaanse markt aan.

De studenten zijn afkomstig van de Universiteit van Amsterdam (UvA) en de Vrije Universiteit (VU) en bevinden zich in de laatste fase van hun studie. De mix van verschillende opleidingen evenals de begeleiding van twee docenten met veel ervaring in het bedrijfsleven, draagt bij aan een gevarieerd en valide onderzoek. Het IRP kan een bedrijf helpen inzicht te verkrijgen in de Braziliaanse agrarische sector die de afgelopen tien jaar met 34% is gestegen. Dit kan betrekking hebben op proces optimalisatie, leveranciers/afnemers, samenwerkingsverbanden, een marktanalyse of een concurrentie analyse. De groeiende middenklassen heeft geleid tot de toenemende vraag naar tuinbouwproducten, in zowel (snij)bloemen als groenten. Door de voortdurende stijging van de arbeidskosten zal automatisering op termijn ook kansen bieden in combinatie met de kansen in de levering van uitgangsmateriaal, voornamelijk groentezaden en pootaardappelen, aan Braziliaanse tuinders, maken het land zeer aantrekkelijk. Bovendien is de Braziliaanse teler in toenemende mate geïnteresseerd in moderne tuinbouw en kijkt hiervoor over de grens.



Naast een intensieve taalcursus Braziliaans-Portugees in het voortraject, zullen de studenten door middel van een co-mate project de taalbarrière overbruggen: Braziliaanse studenten fungeren als tolk tijdens het veldonderzoek in Brazilië. Het IRP is aan geen enkel (commercieel) bedrijf gelinkt en alle informatie die verzameld wordt, zal niet gedeeld worden met derden zonder specifieke toestemming van deelnemende bedrijven. Grote bedrijven hebben in het verleden dankbaar gebruik gemaakt van het IRP. Medio mei start het vooronderzoek en in oktober zal het rapport met de bevindingen worden overhandigd.

Meer informatie
Het IRP is een onafhankelijke stichting en onderdeel van de Marketing Associatie Amsterdam (MAA). In overleg is het eventueel mogelijk om met meerdere bedrijven die een soortgelijk vraagstuk hebben een gecombineerde opdracht uit te voeren, om zo de kosten te drukken. Voor meer informatie over de mogelijkheden voor uw bedrijf kunt u vrijblijvend contact opnemen met Eveline Westerhuis via eveline.westerhuis@irp-maa.nl of +31-651842588. Ook kunt u voor onze brochure en meer informatie terecht op onze website www.irp-maa.nl.

Publicatiedatum: