De telers houden in een drietal winkels in Haarlem en Schagen proeverijen om zo de diversiteit, smaak en kwaliteit van Nederlandse groente en fruit te promoten. De winkelbezoeken van de Nederlandse telers maken onderdeel uit van de landelijke campagne van de coalitie #SamenSterk, een initiatief als reactie op de Russische boycot op groente en fruit uit de Europese Unie. Vomar Voordeelmarkt heeft zich na Hoogvliet en Boni bij dit initiatief aangesloten.
Extra promoten
Ook door middel van haar winkel- en klantcommunicatie zal Vomar Voordeelmarkt de Nederlandse groente- en fruitproducten extra blijven promoten. Een coalitie van 11 belangrijke spelers uit de tuinbouwsector wil de Nederlandse consument bewegen de consumptie van Nederlandse groente- en fruitproducten te vergroten. Nederlandse groente en fruit zijn onder andere te herkennen aan het #SamenSterk logo.Coalitie
Campagnemanager Wouter Staal van #SamenSterk verwacht dat nog meer supermarktketens zich de komende tijd aan zullen sluiten om Nederlands groente en fruit extra onder de aandacht te brengen. De coalitie bestaat uit: RedStar, Looije, Greenco, ZON fruit & vegetables, Harvest House, DOOR Partners, Van Nature, LTO Nederland, Koppert Cress, The Greenery en Best of Four.Bron: Stichting Samen Sterk