Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Israëlische telers omzeilen retail om winst te maken

Na de 'kaasopstand' vindt er nu een 'komkommeropstand' plaats in Israël: producenten verkopen hun groenten en fruit zonder tussenpersonen. Producenten maken een einde aan de gemarkeerde prijzen van retailers door hun producten rechtstreeks aan de consumenten te verkopen. Ze klagen dat ze met verlies verkopen, terwijl retailers goede marges bereiken en hebben nu hun eigen groente- en fruitkraampjes opgezet op een universiteitscampus in Tel Aviv. Door grote retailers te omzeilen, ligt de prijs van hun product nu 50% lager dan in supermarkten. Als supermarkten hun producten niet verkopen, verkopen de producenten minder volume, maar liggen de marges wel heel anders.

De directe verkoop in Israël stijgt dankzij producenten in het zuiden, die hun producten soms moesten vernietigen om niet tegen verlies te verkopen. Producenten komen ook in opstand tegen de zware belastingen van de overheid op de landbouwsector. De consument is uiteindelijk het beste uit met deze directe verkoop, omdat hij verse, goede kwaliteitsproducten krijgt voor lage prijzen.
Publicatiedatum: