Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitse consument wil betalen voor smaak midden-trostomaat

De meeste Duitse consumenten prefereren een midden trostomaat boven een grove trostomaat; ruim 60% is bereid hier ook meer voor te betalen. Dat blijkt uit consumentenonderzoek dat deze maand is uitgevoerd in opdracht van het ketenteam van Rijk Zwaan in Duitsland.


 
Voor het onderzoek werden in twee verschillende Duitse supermarkten 556 consumenten ondervraagd. Tomaten van het ras Cappricia RZ (tros midden) werden hierbij vergeleken met het huidige standaardras voor tros grof. 86% van de respondenten liet weten de voorkeur te geven aan Cappricia, 68% vond deze tomaat na proeven het lekkerst.

Opvallend was dat 63% van de respondenten aangaf meer te willen betalen voor de fijnere tomaat. 20% heeft er geen extra geld voor over en 17% weet het niet of gaf het antwoord 'misschien'. Het onderzoek bewijst volgens Rijk Zwaan hoe belangrijk het is om te investeren in de ontwikkeling, teelt en afzet van fijnere tomatentypes.

Voor meer informatie:
 Rijk Zwaan
www.rijkzwaan.nl
Publicatiedatum: