Het levensmiddelen kanaal van Auchan onder de naam Alcampo heeft 300 hypermarkten in China, net zoveel als in Frankrijk. De groei van de middenklasse in China wekt de interesse van multinationals en biedt veel mogelijkheden. Toch moet men waakzaam blijven ten opzichte van de opkomende landen want China ondervindt ook een vertraging in de economische groei.
Ondanks alle goede resultaten in China en Rusland is de nettowinst van Auchan met 237 miljoen euro gedaald. Dit is 30,3%. Frankrijk is het enige land in Europa waar de winst met 3% steeg. Kijkend naar de Europese landen zal de omzet in sommige landen stagneren of inkrimpen. De verkoopcijfers in Spanje zullen mede door de btw. verhoging van 18 naar 21% onder druk komen te staan.
De situatie in Frankrijk is volgens de directie goed te noemen ondanks de wijzigingen in het belastingstelsel en de inkrimping van de huishoudelijke consumptie. Door de laatste wijzigingen van de Franse regering in het belastingstelsel moet Auchan 22,4 miljoen extra belasting afdragen ten opzichte van 2011 waar het 250,2 miljoen aan de staat afdroeg. Ondanks het doorvoeren van interne bezuinigingen verwacht men bij Auchan geen ontslagen.