Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Johan de Neef, Smart Packaging Solutions:

"‘The perfect body’ moet de referentie voor iedereen met een verpakkingsvraag zijn"

Tholen - Bij The perfect body denk je in eerste instantie niet aan een verpakking maar in de toekomst moet deze term de referentie worden voor iedereen met een verpakkingsvraag. Het is een nieuw verhaal in een markt die sterk innoveert en waarin de concurrentie niet stil staat. “Het is belangrijk dat niet  alleen je producten, maar ook je merk bij de tijd blijft. En bovendien aansluit bij wie je als organisatie bent en wat je wilt uitstralen”, vertelt Johan de Neef, Business Unit Manager bij Smart Packaging Solutions. “De ontwikkelingen, die we de afgelopen jaren in gang hebben gezet, vroegen erom dat we onze corporate identity herijken en naar buiten treden met een nieuw verhaal.”

“Onze missie en idealen zijn onveranderd gebleven maar nadrukkelijker vertaald naar een nieuwe positionering die ons beter past en waarmee we ons onderscheiden. De afgelopen jaren hebben we veel geïnvesteerd in onder andere ons machinepark. Met als gevolg dat onze capaciteit flink is uitgebreid en onze producten over de hele wereld worden gedistribueerd. Dat vraagt om een boodschap, die aansluit op onze groeiende markt en die verteld kan worden via het razendsnelle online netwerk en de sociale media van tegenwoordig.”

Ook richting personeel vonden ze het het belangrijk om de communicatie up-to-date te houden. Johan: “We investeren veel in menselijk kapitaal; we steken energie in een goede begeleiding van onze medewerkers en zorgen voor voldoende doorstroom- en opleidingsmogelijkheden. We zetten sterk in op het boeien en binden van medewerkers en ook dat dient op een moderne, aansprekende manier verteld te worden. Immers, tegenwoordig kiezen jonge mensen eerder voor een bedrijf, waarin zij zich herkennen. Zij gaan tenslotte meeschrijven aan ons nieuwe verhaal.” 

Creatieve vertaling
The perfect body is een creatieve vertaling van wat Smart Packaging Solutions zijn klanten levert: een perfect beschermende verpakking voor kwetsbare producten van natuurlijke oorsprong, zoals vlees, vis, fruit, groenten en bloemen. Johan: “The perfect body maakt krachtig duidelijk welke waarde onze verpakkingen hebben voor de producten van onze klanten. En niet alleen onze verpakkingen, ook de expertise van onze mensen, de betrokkenheid met zowel onze klanten als die van hen, de duurzame wijze waarop we ze produceren van gerecycleerd papier, met spaarzaam gebruik van grondstoffen en energie. Al die waardes samen vormen the perfect body en worden heel visueel, krachtig en eenduidig gecommuniceerd op een manier die beklijft.”

“Als toonaangevende producent van massief kartonnen verpakkingen maken wij het mogelijk dat deze verse of diepgevroren producten onder de best mogelijke omstandigheden worden bewaard en vervoerd. In duurzame, betrouwbare, innovatieve verpakkingen op maat, die garant staan voor kwaliteit en voedselveiligheid. In the perfect body dus.”

Vanuit het nieuwe geluid wil het bedrijf grootse plannen en ambities verwezenlijken. “We willen er het besef mee aanwakkeren dat je voor de beste, sterkste, meest esthetische en honderd procent circulaire verpakkingsoplossing bij Smart Packaging Solutions moet zijn. Om uit te groeien tot dé referentie voor iedereen met een verpakkingsvraag. Vanwege de uiteindelijke verpakking, maar vooral vanwege het verpakkingsadvies en de accurate begeleiding, die ermee gepaard gaan. We willen niet enkel marktleider zijn in volume, maar vooral in kennis en ondersteuning, zowel in de lokale als de wereldwijde markt. Waarbij we beseffen dat een mooi merk alleen daar niet in slaagt. Daarom is hetgeen we met the perfect body vertellen inherent aan wat we leveren. Een mooie ‘verpakking’ heeft tenslotte geen waarde zonder goede inhoud”, besluit Johan.

Voor meer informatie:
Johan de Neef
Smart Packaging Solutions
Oude Baan 120
9200 Oudegem-Dendermonde
+32 (0)52 26 19 25
johan.de.neef@smartpaso.com 
www.smart-packaging-solutions.com  

 

 

Publicatiedatum: