Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
drastische prijsverlagingen

Carrefour voorziet moeilijk jaar

Het Franse supermarktconcern Carrefour mikt op prijsverlagingen om klanten binnenboord te houden. Dat meldde het concern donderdag bij de presentatie van de resultaten van het eerste kwartaal. Carrefour voorziet opnieuw een moeilijk jaar, waarin veel consumenten proberen hun uitgaven te verminderen in reactie op bezuinigingen en andere economische problemen. Lagere prijzen moeten ervoor zorgen dat de beknibbelende klant de supermarkt toch blijft bezoeken.



Dankzij de opening van nieuwe vestigingen klom de omzet van het bedrijf vorig kwartaal met 1,5 procent tot 22,5 miljard euro. Carrefour is na het Amerikaanse Wal-Mart het grootste supermarktbedrijf ter wereld. Carrefour heeft veel winkels in landen als Spanje, Italiƫ en Griekenland waar overheden zware bezuinigingen doorvoeren. De omzet van winkels, die langer dan een jaar open zijn, nam in Griekenland met bijna 16 procent af en daalde met ruim 6 procent in Spanje. Ook de opbrengsten van de Franse megawinkels stonden onder druk.

De activiteiten in Latijns-Amerika zorgden voor een lichtpuntje. Daar nam de vergelijkbare omzet met 10 procent toe.

Bron: RTL
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer