Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Mensen worden dik van goedkope supers"

Franse onderzoekers hebben aangetoond dat mensen, die regelmatig bij discounters hun boodschappen doen, gemiddeld veel dikker zijn dan klanten van hoger gepositioneerde supermarkten. Dit meldt Uwsupermarkt.nl. "Boodschappen doen bij Lidl levert vette kortingen op, maar maakt mensen ook lichamelijk vetter”, schrijven de onderzoekers. Opmerkelijk is verder dat uit het onderzoek naar voren komt dat klanten die ver van hun woonplaats boodschappen doen, gemiddeld dikker zijn dan mensen die in hun eigen buurt de levensmiddelen kopen.



In het onderzoek is de sociale achtergrond van mensen meegenomen en gecorrigeerd in de uitslag. Duidelijk is echter wel dat minder geschoolde mensen die bij prijsvechters hun boodschappen doen, een hogere BMI (Body Mass Index) hebben dan opgeleide klanten. De wetenschappelijke studie werd uitgevoerd tussen 2007 en 2008 en er deden meer dan 7000 mensen aan mee.

Bron: Uwsupermarkt.nl
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer