Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Plantenconcept MoreLips richt zich op IKEA en Hema-doelgroep

"Consument heeft 20% of meer over voor een mooie presentatie"

Tholen - Tijdens de AGF-beurs Fruit Attraction in Madrid was het vrij opvallend om tegen een concept voor planten aan te lopen. In de stand van Cabka, die kunststof palletten en boxen levert, stond MoreLips met haar nieuwe presentatiemeubel van Cabka. "Wij zagen deze manier van presenteren op de Fruit Logistica voor groenten en fruit en dachten: dit is ook iets voor MoreLips. Hiermee vallen de producten extra op in de supermarkt", vertelt Menno van Es, brandmanager van de comfortplantgroup.

Verpakking

MoreLips werd in augustus 2014 opgericht en presenteert zich als plantenlabel dat zich richt op de emotionele waarde van planten. Ondertussen zijn al meer dan 20 telers aangesloten die onder dit merk telen. "Speciaal aan het concept is de verpakking. We hebben gemerkt dat je met de speciale hoes of tas en mooie pot als supermarkt meer geld kan vragen voor het product. De consument heeft 20% of meer over voor een mooie presentatie. Dat is onlangs getest in een supermarkt."


Links Menno van Es tijdens Fruit Attraction in de stand van Cabka.

Pop-up
MoreLips is niet het enige merk in de planten: er zijn ook concurrenten. "Wij hebben een vrij algemene doelgroep: de mensen die ook naar de Ikea en de Hema gaan. Daarnaast zijn we ook actief in Duitsland. MoreLips is er voor de 'gewone' consument. Uit onderzoek is gebleken dat 85% van de vrouwen een product van MoreLips leuk vindt om cadeau te geven of te krijgen. Dat en veel meer nuttige zaken hebben we geleerd toen we een maand lang actief waren in een pop-up winkel in Utrecht."



Nog 9 te gaan
Er worden meer dan 100 producten vermarkt onder MoreLips. "We hebben veel soorten planten, maar zijn nog op zoek naar onder andere Azalea, Bromelia en Spathiphyllum. Van de top 25 van bloeiende kamerplanten bieden we momenteel 16 soorten, nog 9 te gaan dus!"

www.morelips.nl

Voor meer informatie:
Menno van Es
comfortplantgroup
Venus 344
2675 LP Honselersdijk
info@comfortplantgroup.com
www.comfortplantgroup.com