
Verpakking
MoreLips werd in augustus 2014 opgericht en presenteert zich als plantenlabel dat zich richt op de emotionele waarde van planten. Ondertussen zijn al meer dan 20 telers aangesloten die onder dit merk telen. "Speciaal aan het concept is de verpakking. We hebben gemerkt dat je met de speciale hoes of tas en mooie pot als supermarkt meer geld kan vragen voor het product. De consument heeft 20% of meer over voor een mooie presentatie. Dat is onlangs getest in een supermarkt."

Links Menno van Es tijdens Fruit Attraction in de stand van Cabka.
Pop-up
MoreLips is niet het enige merk in de planten: er zijn ook concurrenten. "Wij hebben een vrij algemene doelgroep: de mensen die ook naar de Ikea en de Hema gaan. Daarnaast zijn we ook actief in Duitsland. MoreLips is er voor de 'gewone' consument. Uit onderzoek is gebleken dat 85% van de vrouwen een product van MoreLips leuk vindt om cadeau te geven of te krijgen. Dat en veel meer nuttige zaken hebben we geleerd toen we een maand lang actief waren in een pop-up winkel in Utrecht."

Nog 9 te gaan
Er worden meer dan 100 producten vermarkt onder MoreLips. "We hebben veel soorten planten, maar zijn nog op zoek naar onder andere Azalea, Bromelia en Spathiphyllum. Van de top 25 van bloeiende kamerplanten bieden we momenteel 16 soorten, nog 9 te gaan dus!"
www.morelips.nl
Voor meer informatie:
Menno van Es
comfortplantgroup
Venus 344
2675 LP Honselersdijk
[email protected]
www.comfortplantgroup.com