Van 18 januari tot en met vrijdag 28 april, 100 dagen, zullen 100 huismerkproducten in de schappen van Carrefour niet in prijs stijgen, zo heeft de Franse supermarktketen in een persbericht bekendgemaakt. De vorige editie van de actie liep maandag af, na 133 dagen (6 september tot 17 januari).
Sommige producten van de vorige editie blijven op de 100-lijst staan, terwijl de nieuwe producten onder meer groenten, fruit, brood en verzorgingsproducten zijn. Carrefour start een actie waarbij klanten vijf stuks fruit en groenten kunnen kopen voor minder dan € 1, en noemt het "een concrete actie om de koopkracht te versterken en tegelijkertijd gezonde voeding aan te moedigen."
Bron: brusselstimes.com
Nederlandse supermarktomzet stijgt met 3% in 2022, huismerken winnen terrein
De omzet van Nederlandse supermarkten stijgt met 3% tot € 46,3 mld in 2022, zo blijkt uit gegevens van marktonderzoeksbureau NielsenIQ, omdat prijsverhogingen de terugval in omvang meer dan compenseren. In zijn jaarverslag over de Nederlandse markt zei Nielsen dat het aandeel van huismerken in de verkoop met 1,8 procentpunt is gestegen tot 43,8%, omdat de consument minder huismerken kocht. Albert Heijn, de grootste Nederlandse keten, eigendom van Ahold Delhaize, won 1,3 procentpunt aan marktaandeel tot 37%, dankzij de overname van winkels van de ter ziele gegane Deen-keten, aldus Nielsen.
Bron: reuters.com