Dirk belooft maatregelen o.a. voor groenten en fruit

Eerste Nederlandse supermarkt bevriest prijzen producten

Supermarkt Dirk bevriest de prijzen van meer dan honderd producten. De discountsupermarkt reageert daarmee op de inflatie in Nederland. Tot het eind van het jaar blijven meer dan honderd producten 'blijvend goedkoop'. 

Het gaat daarbij om dagelijkse boodschappen zoals brood, dameshygiëne, pasta, rijst, toiletpapier, groente, fruit en schoonmaakmiddelen. De prijzen van deze producten worden dus niet verhoogd, ongeacht de inflatie die nog op Nederland afkomt.

Marcel Huizing, algemeen directeur Dirk van den Broek over de beslissing: “Prijzen voor dagelijkse boodschappen rijzen de pan uit en veel gezinnen worstelen daarbij ook nog met de torenhoge energieprijzen die op ze af komen. Dat vraagt wat ons betreft om rigoureuze keuzes want klanten moeten zeker in deze tijd kunnen rekenen op Dirk. Daarom hebben we besloten zelf de broekriem aan te halen zodat we boodschappen voor iedereen betaalbaar kunnen houden.”

De keuze om de prijzen van een deel van het assortiment blijvend laag te houden, komt bovenop de maatregelen die Dirk al eerder nam. Zo is de supermarktformule per 1 juni gestopt met tv-reclame. Een gewaagde keuze om grip te houden op uitgaven zodat er minder externe kosten op het bordje van de consument komen. Daarnaast is de discountformule gestopt met zogeheten multibuys. Klanten hoeven niet méér producten te kopen om minder te betalen. Alle maatregelen die Dirk neemt, hebben bewezen effect op de prijzen in de winkel. Volgens de Consumentenbond (juni 2022) is Dirk de goedkoopste supermarkt voor A-merken.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven