Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Savéol blijft ontwikkelen: nieuwe kartonnen verpakkingen en nieuwe tomaten

Dit jaar was Savéol aanwezig op Fruit Logistica in Berlijn. Het belangrijkste doel was om het assortiment aan producten, rijk aan innovaties, aan het grote publiek te presenteren. Savéol blijft groeien en zich ontwikkelen op basis van een segmentatie die in overeenstemming is met een groeiende markt. "We hebben ervoor gekozen om onze segmentatie te baseren op rassen die hoog op smaak zijn, in overeenstemming met de historische oriëntatie van het bedrijf en de verwachtingen van consumenten", vertelt Laurence Rault, salesdirecteur van Savéol.


Claire Simon en Laurence Rault op de 2022-editie van de Fruit Logistica-beurs

Nieuwe kartonnen verpakkingen voor een betere zichtbaarheid
De Franse AGEC-wet is ook een motor voor innovatie geweest, aangezien Savéol een hele reeks producten heeft ontwikkeld die worden verpakt in nieuwe 100% kartonnen verpakkingen. Dit is een belangrijke doorbraak, aangezien Savéol op dit moment over maar liefst 30.000 ton verpakte producten beschikt. "We zijn vier jaar geleden begonnen met het werken aan het verbeteren van onze verpakkingen en hebben daarbij geprobeerd de zichtbaarheid van onze producten voor consumenten zo groot mogelijk te maken en hen op die manier 'gerust te stellen'. We weten immers dat de ogen de sleutel tot een eventuele aankoop zijn. Daarom hebben we ook een hele reeks verpakkingen ontwikkeld met zijopeningen. Deze zijopeningen maken het mogelijk om een product van vier kanten te bekijken. De verpakkingen met zijopeningen hebben ook een kleurcode voor elk ras, die het voor consumenten nog gemakkelijker maakt om een product te identificeren en een afdelingshoofd helpt bij het organiseren en harmoniseren van de schappen."

Nieuwe cherrytomaten
Een andere noviteit die Savéol in Berlijn heeft gepresenteerd, was het vlaggenschipproduct binnen het segment cherrytrostomaten van het topmerk Jardins des Embruns, bestemd voor gespecialiseerde vroege verkopers. "We hebben het aanbod ook uitgebreid met het trio van kleuren van smaakvolle cherrytomaatjes, dat bij consumenten erg in de smaak valt. We hebben echt geprobeerd voorrang te geven aan smaakvolle rassen met een hoge Brix-waarde als de rode cherrytrostomaten, die verkrijgbaar is in bulkverpakkingen en in verpakkingen van 350 gram, en die over een perfecte balans beschikken tussen het suikergehalte en de smaakkwaliteit."

Nieuwe oude rassen
In het kader van de zoektocht naar rassen met een goede smaakkwaliteit heeft Savéol het assortiment 'oude' tomatenrassen uitgebreid met de introductie van Reine de Coeur in verpakkingen van 750 gram en Marquise Noire in verpakkingen van eveneens 750 gram. "Sinds begin april hebben we met deze nieuwe rassen ons aanbod kunnen vervolledigen. Het segment 'oude' producten is booming, aangezien de markt in 3 jaar tijd met maar liefst 20% is gegroeid."

Een uitgebreid assortiment voor gewasmiddelenvrije producten
Parallel met de ontwikkeling van rassen met een goede smaakkwaliteit en nieuwe verpakkingen, blijft Savéol zich inzetten voor de verdere ontwikkeling van het gewasmiddelenvrije assortiment en het biologisch telen: "Ons gewasmiddelenvrije assortiment is nu al vier jaar zeer goed ingeburgerd op de markt, met een marktaandeel van meer dan 50%. Daarnaast naderen we het einde van de twee jaar durende omschakeling naar op biologische wijze geteelde ratatouilleproducten en kunnen we onze klanten voortaan grote  gecertificeerde biologische producten aanbieden, een segment dat zich ook op de drive-through markt sterk heeft ontwikkeld."



Behalve de ontwikkeling op het gebied van tomaten en tomatenverpakkingen, zet Savéol de ontwikkeling op het gebied van aardbeien en aardbeiverpakkingen voort in de vorm van 'red label'-aardbeien, ook weer verpakt in 100% kartonnen verpakkingen.

Voor meer informatie:
Laurence Rault
Savéol
+33 (0) 2 98 40 30 30
laurence.rault@saveol.com
www.saveol.com

Publicatiedatum: