Onlangs opende JD.com, een leverancier van op de aanbodketen gebaseerde technologie en diensten, 2 robotwinkels onder de nieuwe merknaam "ochama" in Nederland. Ze vechten zich in de markt met lage prijzen meldt Distrifood die er boodschappen deed. De ijsbergsla ligt op hetzelfde niveau als de service supermakten AH, Jumbo en Plus, maar de cherrytomaten zijn bij Ochama 11 procent goedkoper.
Printscreen van online groenteschap website Ochama
Het aanbod van Ochama is breed, van woonaccessoires, elektronica en fashion tot vers. In AGF is het assortiment zowel los als bewerkt. Harverst house is hofleverancier van de kasgroenten.
Er zijn geen klanten maar members en voor klanten met een exclusief membership is er een volledig assortiment aan A-merkproducten en sparen automatisch voor korting. Ze richten zich vooral op de doelgroep die online wil bestellen en zelf af wil halen. "Bij Ochama streven we ernaar om onze klanten een nieuwe winkelervaring te geven. Met het gebruik van hightech robots, automatiserings-oplossingen en geavanceerde supply chain management verbeteren we niet alleen onze efficiƫntie, maar verlagen we ook de arbeids- en bedrijfskosten, wat weer ten goede komt voor onze klanten." Er zijn momenteel 4 Pickup Shops in Nederland: Amsterdam (Diemen), Rotterdam, Utrecht en Leiden.
Bron: Distrifood, Ochama