Tholen - Hazera hield dit jaar een digitaal evenement tijdens de demodagen met talkshows, live veldtochten en verschillende gewas-en technische sessies. Achterliggend thema was Growing a new era. Groot voordeel, alles sessie en uitzendingen zijn terug te kijken.
Er was veel aandacht voor vollegrondsgroenten, maar ook tomaten kwamen voorbij.
Tomaten worden tegenwoordig vooral verpakt verkocht, in plastic of steeds vaker een kartonnen bakje in een flowpack. Hazera ontwikkelde een ras dat met geen of minimale verpakking verkocht kan worden de Sensera. Het groen van de stengel fungeert hierbij als handvat, eventueel kun je een banderol verpakking eromheen.
Marion showt de 'draagbare' tomaat Sensera
Diletto
Nu de snoeptomaten het supermarktschap al hebben veroverd, biedt dat wellicht ook ruimte aan specialties zoals de Diletto, een coeur-de-boeuf-type (te vullen of als schijven in salades) of de hartvormige Gourmansun en Dossimo in de kleuren geel en rood. "In de Nederlandse mark nog niet zo bekend maar in Zuid-Europa zijn specialties aan een opmars bezig. In Frankrijk bestaat 15% van het tomatenareaal inmiddels uit specialties."
Voor meer informatie:
Marion Vissers
Hazera
marion.vissers@hazera.com
www.hazera.com