Om de boerderijverkoop onder de aandacht bij Limburgse consumenten te brengen houdt LLTB een #Boerderijwinkelchallenge. Hierbij gaan deelnemers op zoek gaan naar afgebeelde producten op de ‘bingokaart’ bij een agrarisch verkooppunt. Het vinden van het product in de supermarkt telt niet. Ieder seizoen is er een nieuwe bingoronde.
Seizoenproducten
Alle Limburgse boerderijwinkels kunnen meedoen met de actie. De eerste #Boerderijwinkelchallenge loopt van 1 juni tot 1 september. Daarna wordt een nieuwe ‘bingokaart’ gepubliceerd, met daarop zes nieuwe producten die in dat seizoen van eigen bodem verkrijgbaar zijn. Op die manier komen consumenten niet alleen in aanraking met boerderijverkoop, maar worden ze ook gestimuleerd om meer met de seizoenen mee te eten.
De #Boerderijwinkelchallenge is een initiatief van de LLTB. De campagne is voortgekomen uit het onderzoek dat student Stan Breukers eind vorig jaar in opdracht van de LLTB heeft gedaan naar boerderijverkoop in Limburg. Uit dit onderzoek kwam onder meer naar voren dat de LLTB en de agrarische sector meer mogen laten zien wat ze doen en op welke manier boeren en tuinders bijdragen aan de gezondheid van de provincie in de breedste zin van het woord. Meer resultaten uit het onderzoek zijn te vinden op www.lltb.nl/onderzoek-boerderijverkoop.
Deelnemen?
Heeft u een boerderijwinkel, automaat of ander agrarisch verkooppunt? Een boerderijcamping, vakantiewoningen, een boerderijterras of ontvangt u op een andere manier weleens inwoners op uw bedrijf? En wilt u de #Boerderijwinkelchallenge graag bij uw klanten of bezoekers onder de aandacht brengen? Stuur dan een mailtje naar Janne Damen (jdamen@lltb.nl) met daarin uw naam, bedrijfsnaam en woonplaats. Wij komen graag (kosteloos) een stapel ‘bingokaarten’ brengen of sturen deze per post naar u op.