Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Stephan Schilling, Divimove GmbH:

"De groenten- en fruithandel moet de marketingoogkleppen afnemen!"

Groenten en fruit horen tot de basisvoedingsmiddelen en sommigen zouden hierdoor de indruk kunnen hebben dat het daarom ook niet noodzakelijk is om te investeren in marketing voor deze productgroep. Er kan echter daadwerkelijk nog veel worden gedaan om de consumptie van gezonde levensmiddelen nog verder te vergroten. We spraken met Stephan Schilling, leider PR & Communications bij Divimove: "De Duitse groenten- en fruithandel moet de marketingoogkleppen afdoen!“

Stephan had op het Duitse groenten- en fruitcongres 2020 (DOGK) in Düsseldorf al inzicht in de mogelijkheden van de moderne marketing in de levensmiddelenindustrie gegeven. De voordracht werd goed ontvangen door het publiek: "Het doel was om de spelers in de branche wakker te schudden. Echter ontbreekt het tot nu toe juist bij telers en deels bij de handel nog aan moed om de eerste stap te zetten. Vaak zijn de beleidsmakers te ver van de tijdgeest en de generaties verwijderd die ze willen bereiken. Daarbij zijn de mogelijkheden en de ruimte voor veranderingen quasi eindeloos.“


Stephan Schilling bij zijn voordracht op het DOGK 2020.

Durf
Waar gaat het dus mis, is de levensmiddelensector op zich te conservatief? "Helemaal niet, en er zijn ook enkele goede voorbeelden. De levensmiddelenhandel in Duitsland, met vooraan de grote ketens, werken sinds enkele jaren meer en met succes aan hun imago, ze horen niet zelden ook tot de 'first movers' op nieuwe platforms zoals TikTok.

Ook in het buitenland, in het bijzonder in de VS of in Nederland, is er merkbaar meer durf in digitale merkcommunicatie. Dat geldt zowel voor B2C, alsook voor B2B.“

Feit is dat er een nieuwe generatie van klanten bestaat en voor deze generatie wil men de consumptie van groenten en fruit smaakvoller maken: "Er moet een verandering in de mindset ontstaan, minder vanuit het ik-perspectief denken en de doelgroep in het middelpunt van de communicatie zetten. Daar hoort ook bij om uit de eigen comfortzone te treden en de taal van de consumenten evenals nieuwe platforms te spreken. Dat gaat ook in formats voor de groenten- en fruithandel. De sociale media zijn daar ideaal voor, want vergeleken bij de klassieke media kan men hier met geringere investeringen veel uitproberen en campagnes kan men hier in geval van twijfel ook aanpassen.“ Hij roept de sector op: "Minder observeren en gewoon een keer doen!“

De mogelijkheid hiervoor heeft het jaar 2020 meer dan gegeven: "De mensen houden zich thuis meer dan ooit bezig met onderwerpen zoals gezondheid, fitness, koken en bakken - dat is het perfecte moment voor een initiatief van de Duitse groenten- en fruitsector.“

Voor meer informatie:
Stephan Schilling
Divimove
M.: +49 162 249 249 5
T.:  +49 30 568 380 61  
E.:  stephan.schilling@divimove.com
W.: https://www.divimove.com 

Publicatiedatum: