Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Onder één naam verder

Metazet FormFlex in het nieuw gestoken

Dit jaar is Metazet FormFlex - net als ieder jaar - weer van de partij op de GreenTech. Vorig jaar won het bedrijf – samen met Micothon en Ecoation – zelfs de GreenTech Concept Award voor de IRIS! Scoutrobot. Dit jaar hebben zij deze beurs gekozen om hun nieuwe branding, huisstijl en website te introduceren.

Van twee losse merken naar één wereldwijde vertegenwoordiging
‘Metazet’ en ‘FormFlex’ werden in het verleden regelmatig in één zin genoemd, maar het waren wel twee losse merken die elk een eigen specialisatie in de internationale tuinbouwmarkt vertegenwoordigden. Met de introductie van de nieuwe branding gaan zij vanaf nu officieel onder één naam verder, namelijk als ‘Metazet FormFlex’, waarbij systemen en producten voor de kasinrichting en logistieke oplossingen voor de tuinbouw voortaan onder één merknaam wereldwijd worden aangeboden.

Herkenbaar, maar wel vernieuwend
Vanwege de door de jaren heen opgebouwde herkenbaarheid is er bewust voor gekozen om beide logo’s te behouden. Alleen de schuine vlakken van beide beeldmerken zijn gelijk getrokken, waardoor ze beter op elkaar zijn afgestemd en nu een geheel vormen. Een grotere vernieuwing is het samensmelten van elementen uit beide logo’s, die vervolgens weer zijn verwerkt in de nieuwe huisstijl. Deze zijn als stijlelementen terug te vinden op alle officiële communicatiemiddelen en -kanalen waarvan de nieuwe website misschien wel de belangrijkste is. Om volledig aan te sluiten op de huidige branding, draait deze nieuwe site vanaf nu op een ander domein, namelijk www.metazetformflex.nl

Niet alleen online aan de weg aan het timmeren
Alhoewel de afgelopen maanden veel tijd is gaan zitten in het realiseren van een nieuwe website en het doorvoeren van de vernieuwde huisstijl, wordt er niet alleen online aan de weg getimmerd. Na de introductie van de autonoom rijdende IRIS! scoutrobot vorig jaar, die in 2020 officieel op de markt komt, is er nu ook een handgestuurd ‘broertje’ met de naam OKO. Net als zijn grote broer kan deze scoutrobot in een vroegtijdig stadium plagen en ziektes herkennen, de oogst voorspellen en het gewas managen. Deze variant beschikt over dezelfde scantechnologie en mogelijkheden als de IRIS!, maar is een goedkoper alternatief en is zelfs vanaf heden al beschikbaar.

Genoeg redenen voor optimisme
Met de presentatie van al deze nieuwe ontwikkelingen, samen met de positieve verwachtingen voor de branche, is er bij Metazet FormFlex naar eigen zeggen dus genoeg reden voor optimisme. "De afgelopen jaren stonden in het teken van grote groei en vooral op de Europese markt zal dit naar verwachting de komende paar jaar nog zeker aanblijven. Vooral de toenemende jaarrond productie en het streven naar veilig en milieuvriendelijk produceren, zijn hier verantwoordelijk voor. Ondanks de afhankelijkheid van de voortgang van de subsidieregeling, is ook in Rusland nog steeds voldoende investeringsdrift. Daarnaast is de markt in Azië in opkomst. China blijft zich verder ontwikkelen en ook andere landen in die regio komen tot ontplooiing. De vooruitzichten zijn dus positief te noemen."

De in het nieuw gestoken branding en huisstijl van Metazet FormFlex  kan tijdens de GreenTech met eigen ogen bewonderd worden bij stand 12.107. De IRIS! en de OKO scoutrobot zijn te vinden bij stand 11.117 van partner Ecoation.

Voor meer informatie:
Metazet FormFlex
+31 (174) 22 58 22
info@metazet.com  
www.metazetformflex.nl 

Publicatiedatum: