Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Klaas van de Poppe, Ridder Group in RTL programma Greenproject

"Digitalisering cruciaal voor verduurzaming wereldwijde land- en tuinbouw"

Om haar leidende positie als wereldwijde agrofood innovator te behouden, dient de Nederlandse tuinbouwsector proactief in te blijven spelen op mondiale trends & ontwikkelingen. Waar voorheen de focus lag op het mechaniseren en automatiseren, zal in de toekomst met name het digitaliseren een belangrijke rol vervullen bij het verduurzamen van land- en tuinbouw processen. Dit benadrukte Ridder CEO Klaas van de Poppe afgelopen zondag in het RTL-programma Greenproject.

Ridder te zien in RTL-programma Greenproject.

Ridder op GreenTech
Het RTL programma Greenproject besteedt wekelijks aandacht aan opvallende ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid, groene innovatie en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Om te achterhalen hoe waardevolle Nederlandse agrifood kennis en innovatie wereldwijd beschikbaar wordt gemaakt, bracht presentator Roel Kyvelos een bezoek aan de stand van Ridder op de GreenTech Amsterdam. “Verschillende markten, challenges, culturen, hoe speel je daar nou individueel op in?”

Volgens Klaas van de Poppe, CEO van Ridder Group, is het steeds belangrijker om oplossingen en innovaties beter af te stemmen op lokale omstandigheden en het lokale kennisniveau. Hij legt uit dat er als gevolg van het snelgroeiende wereldwijde areaal met bedekte tuinbouw veel vraag is naar de adaptieve watersystemen, kasaandrijvingen, klimaatcomputers en klimaatschermen van Ridder. “We opereren op drie continenten, Noord-Amerika, Europa en Azië en proberen zoveel mogelijk met onze lokale mensen te begrijpen wat de specifieke wensen van de eindgebruiker zijn en in welke omstandigheden zij moeten opereren.”

Digitalisering
Naast het ontwikkelen van pragmatische oplossingen, investeert Ridder in het delen van kennis. Zo is er de virtuele Ridder Inspirience; een toegankelijke digitale 3D-omgeving die tuinders, waar ook ter wereld, kennis laat maken met het veelomvattende aanbod oplossingen die Ridder als groep te bieden heeft. Een belangrijke tool voor het internationale familiebedrijf, omdat het delen van kennis en het lokaal opleiden van telers enorme uitdagingen met zich mee brengt. “Het digitaliseren van kennis zal een steeds belangrijkere rol gaan spelen. We hebben dan ook veel behoefte aan nieuw talent op het gebied van softwareontwikkeling om ons te helpen bij de verdere digitalisering van onze processen en oplossingen.”

Ridder Inspirience User

Opereren op groepsniveau
In het interview geeft Van de Poppe aan dat Ridder flink investeert in nieuwe ontwikkelingen om de wereldwijde integratie van duurzame land- en tuinbouw te optimaliseren. Doordat Ridder steeds vaker als groep de boer op gaat kent het merk een sterke visuele identiteit en geniet het herkenbaarheid op de internationale markt. “We hebben absoluut de ambitie om de kracht die we als organisatie hebben verder uit te nutten om met onze innovaties voorop te blijven. Dat zijn we immers aan onze stand verplicht.”

Voor meer informatie:
Ridder Group
+31 341 416 854
info@ridder.com 
www.riddergroup.com 

Publicatiedatum: