Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Consument kiest vaker voor gezond en makkelijk eten

Economisch herstel zorgt voor hogere AGF omzet

Als gevolg van het economische herstel zijn de uitgaven aan foodproducten gestegen. In 2015 gaf de consument ruim 57 miljard euro uit aan voeding. Dit is 2,7 procent meer dan in 2008. Hoewel dit op het eerste gezicht een kleine stijging lijkt, benadrukt ABN AMRO dat de weg omhoog is ingezet na de krimp in 2014. Dit jaar verwacht zij een stijging van 2 procent van de uitgaven aan voeding. Deze groei zal zich ook in de komende jaren voortzetten, waarbij consumenten met name meer zullen besteden aan 'gemak' en 'gezondheid'. Hierop scoort vooral de AGF-sector goed vanwege het gezonde imago van groenten en fruit. Ook groeit de populariteit van kant-en-klare salades en voorgesneden fruit door de sterke groei van eenpersoonshuishoudens en tweeverdieners.
 
Het volledige rapport is hier te downloaden.
Publicatiedatum: