Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
focust verschuift van platteland naar stad

Nederlandse tuinbouwmissie naar India krijgt snel vervolg

Het komende bezoek, dat plaatsvindt van 23 tot 30 april, is de tweede handelsmissie naar India, na de start van de meerjarige samenwerking tussen overheid en private ondernemingen, genaamd PIB HortiRoad2India, in oktober vorig jaar.

Kort daarna vertrok de groep Nederlandse leveranciers en gespecialiseerde bedrijven naar de Indiase deelstaten Karnataka en Maharashtra. Hier zagen zij dat de voedselproductie in India aan het veranderen is en dat Nederlandse kennis en geïntegreerde oplossingen India kunnen ondersteunen bij het duurzaam telen van veilige en gezonde groenten en fruit. Het bezoek in november leidde al tot nieuwe voorstellen voor projecten in India.

Metropoolstrategie
De retailsector en staatshoofden in India bevestigen dat er een grote marktvraag is en dat de Nederlandse groep onderscheidend is met een holistische en gestructureerde aanpak en geïntegreerde oplossingen. Desh Ramnath, clustercoördinator: "De focus van NLHortiRoad2India is verschoven van regio's met gunstige agrarische mogelijkheden naar metropolen. Door slechte koude logistiek en een slecht wegennet gaat 30% tot 80% van de productie in India verloren. Het laatste bezoek heeft ons doen beseffen dat we onze strategie moesten veranderen. In de metropolen wonen miljoenen mensen op relatief korte afstand van de teelt. We richten ons op metropolen als Bangalore, Hyderabad, Mumbai, Sochi, Delhi en Laknou, met universiteiten en economische slagkracht. Hier zien we een grote groep jonge stedelingen met goede banen die liever kwaliteitsfruit en
-groenten kopen in moderne supermarkten."

Het komende bezoek in april begint in Hyderabad en eindigt in Delhi. Er is een programma samengesteld met onder meer bezoeken aan kassen en praktijkopleidingscentra. Daarna volgen kennissessies, matchmakingsessies en netwerkrecepties. Daarnaast maken ontmoetingen met investeerders, projectontwikkelaars, retail en horeca deel uit van het volgepakte 6-daagse programma.

De volgende organisaties nemen deel aan de missie: Bayer de Ruiter, Broekman Logistics, Hoogendoorn Growth Management, Lumiforte, Koppert, Meteor Systems, Priva, Ridder, Van der Hoeven Tuinbouwprojecten en Viscon Group. De missie wordt georganiseerd door Dutch Greenhouse Delta, InnovationQuarter, de Nederlandse ambassade in India en Rotterdam Partners.

Voor meer informatie:
Dutch Greenhouse Delta
info@dutchgreenhousedelta.com
www.dutchgreenhousedelta.com

Publicatiedatum: