Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Dit jaar zal Fruit Attraction alle records breken"

Op 25 april werd in Sevilla tijdens het Spaanse Aardappelcongres, dat georganiseerd werd door brancheorganisaties Asociafruit en Fepex, de komende editie van Fruit Attraction gepresenteerd. "De editie van 2023 werd bezocht door 103.868 mensen uit 145 landen. De 2.000 exposanten uit 56 landen namen een ruimte van 64.400 m² verdeeld over 9 hallen in beslag. Dit jaar zal Fruit Attraction opnieuw groter zijn dan de voorgaande jaren. Alle cijfers zullen worden overtroffen", zegt María José Sánchez, directeur van de beurs.

"De zestiende editie zal plaatsvinden van 8 tot en met 10 oktober 2024. De beursruimte zal waarschijnlijk toenemen tot 70.000 m² om plaats te kunnen bieden aan de nieuwe exposanten. Er komt ook een extra hal voor het nieuwe Innova & Tech beursgebeuren, naast de reeds bekende afdelingen Fresh Produce, Auxiliary Industry en Fresh Food Logistics."

"Innovatie is essentieel voor de AGF-sector. Dat is nu zo en dat zal in de komende jaren zo blijven. Er zijn veel belangrijke uitdagingen in de groente- en fruitsector waar met innovatie een antwoord op kan worden geboden. Daarom mag dit thema niet ontbreken op de beurs."

"In de komende editie zullen we opnieuw beschikken over een uitgebreid programma van activiteiten en sessies: de Grape Attraction, het Biofruit Congress, de Fresh Food Logistics The Summit, de Innovation Hub, de Factoría Chef en de Fruit Next. Ook zullen we natuurlijk de Life Connect behouden, de virtuele tool die elk jaar nieuwe functionaliteiten toevoegt om het contact te vergemakkelijken en vergaderingen te plannen."

"Ook vinden we het van vitaal belang om het kopersprogramma te behouden. We investeren fors om grote kopers uit verschillende markten naar de beurs te halen, die heel interessant zijn voor alle bedrijven in de Fresh Produce", merkte María José op, eraan herinnerend dat vorig jaar 700 grote kopers uit in totaal 66 landen Madrid bezochten binnen dit programma.

Dit jaar staan China en Saoedi-Arabië als importlanden in de schijnwerpers en het sterproduct wordt avocado.

Voor meer informatie:
www.ifema.es/en/fruit-attraction

Publicatiedatum: