TU Delft organiseert bijeenkomst over gebruik data, 3 november

'Data is nieuwe olie, data science is nieuwe motor'

De TU Delft organiseert op 3 november, 15:00 – 17:00, een inspiratiesessie over het efficiënt gebruikmaken van data. De bijeenkomst heeft als titel Mondai | House of AI – MKB Inspiratie Sessie en vindt plaats in NextDelft.

De inzet van het evenement is om de eerste stappen te zetten om van ruwe data tot bruikbare informatie te komen. 

In deze tijd van digitalisering is data de nieuwe olie en data science de nieuwe motor. Data science en analytics hebben digitale giganten als Amazon en Netflix de wind in de zeilen gegeven. Maar kan data ook mkb’ers helpen een concurrentie voordeel te halen?

Mondai zet zich in voor betere marketing, procesoptimalisatie en betrokkenheid bij klanten die kunnen leiden tot meer inkomsten of een beter financieel beheer. Zoals in het geval van Deliscious, een sla-teler in Beesel, die een beter inzicht heeft gekregen in wat de groei en het uiteindelijke gewicht van een slaplant beïnvloedt, waardoor het productieproces beter kan worden gestuurd en daardoor beter op de marktvraag kan worden ingespeeld, en tegelijk verspilling kan worden tegengegaan.

Bij Mondai | House of AI, een initiatief van de TU Delft, wilt Mondai de voordelen van data naar het mkb brengen en ondernemers helpen de mogelijkheden ervan voor bedrijven te verkennen.

Schrijf je hier in voor een van de beperkte plekken voor 26 oktober. 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven