Van donderdag 11 augustus tot en met zondag 14 augustus organiseert een gelegenheidscoalitie, die bestaat uit Bloemenbureau Holland, Royal FloraHolland en GroentenFruit Huis, een ludieke roadtour door Nederland. De boodschap: #LoveFloriade. Daarmee wordt de Floriade een hart onder de riem gestoken. Doel is er voor te zorgen dat het publiek de Floriade weer in het hart sluit.
Tijdens de roadtour worden allerlei middelen ingezet en krijgt de hele tuinbouwbranche de kans om aan te haken. De Floriade is immers het paradepaardje van de hele sector, zo stellen de organiserende partijen.
Met de actie willen de organisatoren de wereldtuinbouwtentoonstelling een steuntje in de rug geven na de nodige minder positieve media-aandacht de afgelopen tijd. De initiatiefnemers doen een beroep op alle kwekers van bloemen, planten, groente, fruit en boomkwekerijproducten om mee te helpen.
Wat kunnen telers doen?
Telers die net als de genoemde organisaties de Floriade een warm hart toedragen, worden van harte uitgenodigd om mee te doen. Dat kan op de volgende manieren:
- Producten ter beschikking stellen, die tijdens de roadtour worden uitgedeeld aan het publiek;
- Meehelpen tijdens de actie;
- Het aandragen van een goed idee voor #LoveFloriade.
Ondernemers en medewerkers van glastuinbouwbedrijven die een suggestie willen delen, of zich willen aanmelden, kunnen contact opnemen met: Caroline Janknegt (Royal FloraHolland), telefoon 06 294 954 93, of Jan de Boer (Barendsen), telefoon 06 109 353 04.
Bron: Glastuinbouw Nederland