FoodVentures promoot lokaal merk op Chinese markt

Het Nederlandse FoodVentures runt wereldwijd tuinbouwbedrijven. Daarbij is men gespecialiseerd in het managen van de waarde van plantaardige producten van teelt tot afzet. Het bedrijf heeft jarenlange ervaring in de glastuinbouw. Hun bedrijfsvoering is gebaseerd op de ondernemende geest van Nederlandse telers.

FoodVentures beheert moderne tuinbouw in Nederland, Rusland en Kazachstan. Deze hightech teeltbedrijven leveren verse, veilige groenten van hoge kwaliteit aan consumenten in de nabijgelegen steden. Na het succes van deze projecten richtte FoodVentures zijn aandacht op andere markten.

Het FoodVentures team heeft kennis genomen van de groeiende aandacht voor voedselveiligheid en gezondheid onder consumenten in China's grote steden. Tegelijkertijd realiseren zij zich dat de modernisering van de glastuinbouw een belangrijke rol speelt in de ontwikkeling van voedselveiligheid.

FoodVentures ontwikkelde een visie voor de Chinese glastuinbouw en betrad de Chinese markt. FoodVentures werkte samen met grote Chinese bedrijven in de moderne tuinbouw om een grootschalig project op te zetten op Chongming Island in Shanghai. Het AI-kassenproject beslaat een oppervlakte van 17,5 ha.

Het project maakt deel uit van het Hengda Modern Agriculture Science Park op Chongming Island. FoodVentures heeft een AI-kas gebouwd die is gebaseerd op Nederlandse eisen voor hightech tuinbouw. De kas levert groenten zonder gebruik te maken van grond, bevat high-end irrigatietechnologie en ledbelichting. Deze technologieën verhogen de efficiëntie van de groenteteelt aanzienlijk en verminderen het gebruik van ruimte, grond en water. De AI-kas maakt efficiënt gebruik van beperkte middelen.

FoodVentures handhaaft hoge normen en strenge eisen, maar zorgt ook voor een diepgaande verbinding tussen hun producten en de specifieke omstandigheden op de Chinese markt. Zij promoten het lokale merk 'VitaBite'. Dit merk biedt plantaardige producten die rijker zijn aan voedingsstoffen en beter zijn voor het milieu, terwijl ook aandacht wordt besteed aan verbetering van de consumentenervaring. VitaBite staat voor een gezonde levensstijl.

In 2021 begon FoodVentures te experimenteren met meer dan een dozijn verschillende tomatenvariëteiten in hun kas op Chongming Island. Ze zien eruit als elke andere snacktomaat, maar ze groeien in zeer nette strengen van uniforme tomaten aan rechte ranken. Elke tak heeft minstens 12 tomaten. FoodVentures geeft ook prioriteit aan het verminderen van plastic, dus hun tomaten worden verpakt in kartonnen dozen. En het karton is afkomstig van hernieuwbare bronnen. FoodVentures neemt het voortouw in de promotie van dit nieuwe verpakkingsconcept. En het bedrijfsteam is van plan om de promotie van duurzame verpakkingsmethoden op de Chinese markt dit jaar op te voeren.

Dit is het tweede jaar dat VitaBite snacktomaten levert. Ze kunnen het hele jaar door tomaten aanbieden, maar de opbrengst is nog beperkt. De VitaBite tomaten zijn alleen verkrijgbaar in high-end markten in Shanghai.

FoodVentures is geïnteresseerd in samenwerking met strategische partners in heel China.

Voor meer informatie:
Just Roos
FoodVentures
+86 183 1060 7020
just@chongminggreenery.com
Shanghai International Fruit Expo


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven