65.000 bezoekers uit 110 landen op Fruit Attraction 2021

De 13e editie van Fruit Attraction – voor het eerst weer een live evenement in deze coronatijden – trok 65.000 bezoekers uit 110 landen aan. Hoewel er in 2019 bijna 90.000 bezoekers werden geteld, zijn de doelstellingen en verwachtingen van organisator Ifema Madrid 'ruimschoots overtroffen', zo deelt men. 

Het aantal internationale bezoekers bedroeg 37% van het totaal. Europa voert de ranglijst aan, met vooral bezoekers uit Frankrijk, Italië, Portugal, Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Polen en Duitsland. Maar er werden ook heel wat Latijns-Amerikaanse professionals verwelkomd, met name uit Peru, Chili, Mexico, Colombia en Ecuador. Ook Noord-Amerika, het Midden-Oosten en Noord-Afrika was vertegenwoordigd.

Bekijk hier onze fotoreportage van de Nederlandse en Belgische bezoekers.

1.303 bedrijven hadden een stand, ongeveer 500 minder dan in 2019. Internationale deelname was goed voor 46% van het totaal, met 600 buitenlandse bedrijven uit 43 landen. De meeste kwamen uit Europa, en in het bijzonder uit Italië en Frankrijk, maar ook Latijns-Amerika was goed vertegenwoordigd met bedrijven uit voornamelijk Colombia, Peru, Costa Rica, Ecuador en Mexico.

De 703 Spaanse bedrijven waren afkomstig uit alle teeltgebieden. De grote belangstelling voor de AGF-sector van het organiserende land heeft veel te maken met de export van Spaanse groenten en fruit én met het tijdstip van de beurs: precies in een belangrijke maand voor het plannen van het nieuwe seizoen.

De volgende editie van de beurs wordt gehouden in Madrid van 4 tot en met 6 oktober 2022, onder leiding van María José Sánchez, de nieuwe verantwoordelijke voor het agrofood-segment van IFEMA Madrid.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss

© GroentenNieuws.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven